Registrere innleide arbeidere

Hvordan registrere innleide arbeidere i SmartDok?

Fremgangsmåte for registrering av innleide arbeidere

Innleide arbeidere som skal ha tilgang til funksjoner som timeføring, opprettes som vanlige brukere. Vi anbefaler at disse tilhører egne grupper og lønnsarter som ikke eksporteres til lønn, for å minimere risiko for feil.

Steg 1: Opprett lønnsart for innleide

  1. Opprett ny lønnsart
    Gå til: Firmainnstillinger → Lønnsarter → Ny lønnsart.
    • Gi lønnsarten et navn, for eksempel "Innleide".
    • Fjern avhuking for "Skal eksporteres" dersom timene ikke skal eksporteres til lønnssystemet.
      Se hvordan opprette ny lønnsart her.

Steg 2: Opprett gruppe for innleide

  1. Opprett ny gruppe
    Gå til: Firmainnstillinger → Grupper → Ny gruppe.
    • Gi gruppen et navn som "Innleide".
    • Legg til innleide arbeidere i denne gruppen.
  2. Begrens tilganger
    • Gi gruppen kun tilgang til relevante lønnsarter, tillegg, dietter og aktiviteter.

Se hvordan opprette grupper her.

Steg 3: Opprett avdeling for innleide

  1. Opprett ny avdeling
    Gå til: Firmainnstillinger → Avdelinger → Ny avdeling.
    • Navngi avdelingen "Innleide".
  2. Knytt prosjekter til avdelingen
    • Gå til: Prosjekter/Kunder → Prosjektoversikt → Velg prosjekt → Detaljer.
    • I nedtrekksmenyen "Tilhører avdeling" velger du "Innleide".

De innleide vil da kun kunne føre timer på prosjekter som tilhører deres avdeling. Merk at prosjekter uten avdeling vil være synlige for alle.

Se hvordan opprette avdelinger her.

Rolle for innleide arbeidere

Velg en passende rolle for den innleide arbeideren basert på deres oppgaver. Se oversikt over roller og rettigheter her.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.