Oppstart HMS/KS PRO

Hvordan komme i gang med HMS/KS PRO-modulen?

For å aktivere og tilpasse HMS/KS Pro for ansatte, må administrator følge stegene nedenfor:

Sett opp RUH og Kvalitetsavvik

  • SmartMEF/HMS/KS → RUH → Oppsett og gjennomgå innstillingene. Se mer her.
  • SmartMEF/HMS/KS → Kvalitetsavvik → Oppsett og gjennomgå innstillingene. Se mer her.
Tilpass oppsettet til firmaets behov. Husk å lagre endringene.

Bedriftstilpass ferdige sjekklister fra SmartDok (Kun for HMS/KS pro)

  • Gå til HMS/KS PRO→ Skjemamalbibliotek → + Bibliotek.
  • Huk av for relevante sjekklister/skjemamaler og klikk Importer valgte.
  • Revider sjekklistene slik at de passer til firmaets risiko og oppdrag.
  • Legg til ditt navn som ansvarlig for skjemaer og godkjenn før bruk.

Tilpass HMS-håndboken

  • Gå til HMS/KS → HMS-håndbok → Rediger.
  • Deaktiver kapitler som ikke er relevante.
  • Tilpass kapitlene til firmaets risikoer, ansvarsområder og oppdrag.

Når tilpasningene er fullført, klikk Publiser. Husk at HMS-håndboken er ikke godkjent før ansvarlig i bedriften har gått gjennom denne og tilpasset den til firmaets risikoer, ansvarsområder og oppdrag.

Sjekk modulinnstillinger

  • Gå til Firmainnstillinger → Firmadetaljer → Modulinnstillinger.
  • Bekreft at alle tilpasninger i HMS/KS-modulen er riktige for firmaet.

Funksjoner klare til bruk

Følgende funksjoner er ferdig konfigurert og krever ingen oppsett fra administrator:

  • Bilder
  • SJA (Sikker jobb-analyse)
  • Positive observasjoner/forbedringsforslag
 

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.