Registrere fravær på web
En generell beskrivelse av hvordan du registrerer fravær i SmartDok på web.
Merk at registreringsbildet kan se annerledes ut i ditt firma, alt ettersom hvilke opsjoner dere har aktivert. Det betinger også at din bedrift har aktivert opsjonen som gjør det mulig å registrere fravær. Dette må gjøres av en administrator i Firmainnstillinger --> Firmadetaljer --> Modulinnstillinger --> Huk på "Fraværsregistrering".
- Gå til Timer --> Registrer mitt fravær
- Fra dato/til dato: Perioden registreringen gjelder for. Du kan ha maks 14 dager sammenhengende i en registrering.
- Ta med lørdag og søndag: Denne må hukes av dersom fravær også skal gjelde for lørdag og/eller søndag
- Prosjekt: Alle prosjekt du kan føre fravær på, velg det aktuelle prosjektet du ønsker å føre fravær på
- Underprosjekt: Dersom valgt prosjekt har underprosjekt, kan disse velges her.
- Tid: Fyll inn antall timer og minutter for fraværet
- Lønnsart: Velg den lønnsart/fravær det gjelder
- Kommentar: Skriv inn kommentar til registreringen (kommentaren kan sees av deg og den som attesterer timer)
- Husk å sende inn registreringen.
Se hvordan man kan registrere fravær i app her
Dersom du ikke får registrert timer framover og/eller bakover i tid kan du kontakte administrator i din bedrift.
For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.