Registrere fravær på web

Hvordan registrerer man fravær på web?

Fraværsregistrering i SmartDok lar deg registrere perioder med fravær direkte fra nettleseren. Dette forutsetter at bedriften har aktivert Fraværsregistrering i SmartDok.

Aktivering av fraværsregistrering

For å aktivere funksjonen må en administrator:

  1. Gå til FirmainnstillingerFirmadetaljerModulinnstillinger.
  2. Huk av for Fraværsregistrering.

Slik registrerer du fravær

  1. Gå til fraværsregistrering:

    • Gå til TimerRegistrer mitt fravær.
  2. Fyll ut feltene:

    • Fra dato/Til dato: Angi start- og sluttdato for fraværet (maks 14 dager sammenhengende).
    • Ta med lørdag og søndag: Huk av dersom fraværet også gjelder helgen.
    • Prosjekt: Velg prosjektet fraværet gjelder for.
    • Underprosjekt: Velg underprosjekt om aktuelt.
    • Tid: Registrer antall timer og minutter for fraværet.
    • Lønnsart: Velg lønnsarten som beskriver fraværet, som sykefravær eller ferie.
    • Kommentar: Legg til en kommentar om nødvendig (vises for deg og attestant).
  3. Send inn registreringen:

    • Klikk på Send inn for å lagre og sende fraværsregistreringen.

Viktig å merke seg

  • Utseendet på registreringsbildet kan variere avhengig av hvilke moduler bedriften har aktivert.
  • Det er kun mulig å registrere maks 14 dager sammenhengende.
  • Hvis du ikke kan registrere fravær fremover eller bakover i tid, kontakt administrator i din bedrift.

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Kan jeg registrere fravær i appen?
Ja, fravær kan også registreres i appen. Se egen veiledning for dette her.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke finner riktig prosjekt?
Kontakt administrator i bedriften for å sjekke tilganger og prosjektoppsett.

Er det mulig å legge til vedlegg i fraværsregistreringen?
Nei, det er ikke mulig å legge til vedlegg som bilder eller dokumenter i fraværsregistreringen.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.