Hvordan registrerer man fravær på web?
Fraværsregistrering i SmartDok lar deg registrere perioder med fravær direkte fra nettleseren. Dette forutsetter at bedriften har aktivert Fraværsregistrering i SmartDok.
Aktivering av fraværsregistrering
For å aktivere funksjonen må en administrator:
- Gå til Firmainnstillinger → Firmadetaljer → Modulinnstillinger.
- Huk av for Fraværsregistrering.
Slik registrerer du fravær
-
Gå til fraværsregistrering:
- Gå til Timer → Registrer mitt fravær.
-
Fyll ut feltene:
- Fra dato/Til dato: Angi start- og sluttdato for fraværet (maks 14 dager sammenhengende).
- Ta med lørdag og søndag: Huk av dersom fraværet også gjelder helgen.
- Prosjekt: Velg prosjektet fraværet gjelder for.
- Underprosjekt: Velg underprosjekt om aktuelt.
- Tid: Registrer antall timer og minutter for fraværet.
- Lønnsart: Velg lønnsarten som beskriver fraværet, som sykefravær eller ferie.
- Kommentar: Legg til en kommentar om nødvendig (vises for deg og attestant).
-
Send inn registreringen:
- Klikk på Send inn for å lagre og sende fraværsregistreringen.
Viktig å merke seg
- Utseendet på registreringsbildet kan variere avhengig av hvilke moduler bedriften har aktivert.
- Det er kun mulig å registrere maks 14 dager sammenhengende.
- Hvis du ikke kan registrere fravær fremover eller bakover i tid, kontakt administrator i din bedrift.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Kan jeg registrere fravær i appen?
Ja, fravær kan også registreres i appen. Se egen veiledning for dette her.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke finner riktig prosjekt?
Kontakt administrator i bedriften for å sjekke tilganger og prosjektoppsett.
Er det mulig å legge til vedlegg i fraværsregistreringen?
Nei, det er ikke mulig å legge til vedlegg som bilder eller dokumenter i fraværsregistreringen.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.