Legge til kompetanse
Hvordan legge inn en eller flere kompetanser på sine ansatte.
For å legge til en kompetanse på en eller flere ansatte må du være Administrator. Dette kan gjøres enten via Kompetanser eller Firmainnstillinger --> Brukeroversikt, men framgangsmåten er lik for begge.
Se hjelpevideo for framgangsmåte her eller følg instruksene under:
Legge til kompetanse for en ansatt
Gå til enten Kompetanser eller Firmainnstillinger --> Brukeroversikt og velg den ansatte. Meny vil dukke opp på høyre side.
Her må du velge Kompetanser --> Legg til. Da kan du legge til kompetanser fra hele SmartDoks kompetanseregister, eller fra bedriftens egendefinerte kompetanser.
Det er også mulig å legge ved vedlegg som .pdf og .jpeg-filer under Vedlegg.
Legge til kompetanse for flere ansatte
Du markerer flere ansatte på to måter:
- Trykk på en ansatt i tabellen og hold inn datamusen mens du drar den nedover tabellen, eller
- Trykk på en ansatt og hold inne Shift for hver ansatt du ønsker å markere.
Inspeksjonssiden dukker opp på høyre side. Her må du velge Kompetanser --> Legg til. Da kan du legge til kompetanser fra hele SmartDoks kompetanseregister, eller fra bedriftens egendefinerte kompetanser.
En bruker har selv mulighet å laste opp vedlegg til kompetansen som er tildelt dem, men kun i appen. Les hvordan HER.
For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.