Legge til kompetanse

Hvordan legge inn en eller flere kompetanser på sine ansatte.

For å legge til en kompetanse på en eller flere ansatte må du være Administrator. Dette kan gjøres enten via Kompetanser eller Firmainnstillinger --> Brukeroversikt, men framgangsmåten er lik for begge.

Se hjelpevideo for framgangsmåte her eller følg instruksene under:

Legge til kompetanse for en ansatt 

Gå til enten Kompetanser eller Firmainnstillinger --> Brukeroversikt og velg den ansatte. Meny vil dukke opp på høyre side.

vbgfv

Her må du velge Kompetanser --> Legg til. Da kan du legge til kompetanser fra hele SmartDoks kompetanseregister, eller fra bedriftens egendefinerte kompetanser.

gtvfrr

Det er også mulig å legge ved vedlegg som .pdf og .jpeg-filer under Vedlegg.

 

 

Legge til kompetanse for flere ansatte

Du markerer flere ansatte på to måter:

  1. Trykk på en ansatt i tabellen og hold inn datamusen mens du drar den nedover tabellen, eller
  2. Trykk på en ansatt og hold inne Shift for hver ansatt du ønsker å markere.

Inspeksjonssiden dukker opp på høyre side. Her må du velge Kompetanser --> Legg til. Da kan du legge til kompetanser fra hele SmartDoks kompetanseregister, eller fra bedriftens egendefinerte kompetanser.

 

En bruker har selv mulighet å laste opp vedlegg til kompetansen som er tildelt dem, men kun i appen. Les hvordan HER. 

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.