Kompetanseoversikt

En generell beskrivelse av Kompetanseoversikten i SmartDok.

I SmartDok kan man legge inn ulike kompetanser på ansatte, og få en oversikt over både de ulike kompetansene samt utløpsdatoer på disse.

Eksempler på hva som kan legges inn i kompetanseoversikten er:

  • Sertifikater
  • Kurs
  • Egendefinerte kategorier
  • og lignende

Kompetanseoversikten er primært tilgjengelig for administratorer i selskapet, men kan også gjøres tilgjengelig for prosjektadministrator og bas (gir kun begrensede leserettigheter og mulighet for å hente ut PDF-rapport). Se hvordan her.

Kompetanseoversikten består av:

  • Fanen Kompetanseoversikt inneholder en tabell med alle ansatte og alle kompetanser i bedriften. Denne siden er landingssiden for Kompetanser. Kompetanseoversikt er laget for å gi deg en rask og god oversikt over bedriftens tilstand for alle ansatte og kompetanser. Hver kolonne inneholder en kompetanse og hver rad inneholder en ansatt. For mer informasjon se denne artikkelen her
  • Fanen Kompetansetyper inneholder alle kompetanser (rader) som er registrert mot bedriften.  

    For hver rad får du informasjon om den registrerte kompetansen. Slik leser du tabellen:

    • Kategori - kompetansens kategori.
    • Brukere - antall ansatte som har denne kompetansen.
    Nærmeste utløpsdato - nærmeste utløpsdato for en ansatt med  denne kompetansen.
    For mer informasjon se denne artikkelen her
  • Fanen Brukernes kompetanser inneholder hver kompetanse som er registrert mot en ansatt. Dette er et kraftig verktøy for å søke etter bedriftens kompetanse innen et eller flere kompetanseområder. Her vil det du kunne søke frem hvilke ansatte som trenger fornying av kompetansen ( kurs / etc.) i fremtiden, og endre / oppdatere den ansattes kompetanse. For mer informasjon se denne artikkelen her

Lyst til å komme i gang med Kompetanseoversikten?

Se hvordan man legger inn kompetanser her

Se hjelpevideo generelt om Kompetansemodulen HER. 

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.