Kompetanseoversikt

En generell beskrivelse av Kompetanseoversikten i SmartDok.

I SmartDok kan man legge inn ulike kompetanser på ansatte, og få en oversikt over både de ulike kompetansene samt utløpsdatoer på disse.

Eksempler på hva som kan legges inn i kompetanseoversikten er:

  • Sertifikater
  • Kurs
  • Egendefinerte kategorier
  • og lignende

Kompetanseoversikten er primært tilgjengelig for administratorer i selskapet, men kan også gjøres tilgjengelig for prosjektadministrator og bas (gir kun begrensede leserettigheter). Se hvordan her.

btrerf

Kompetanseoversikten består av:

  • Fanen Oversikt inneholder en tabell med alle ansatte og alle kompetanser i bedriften. Denne siden er landingssiden for Kompetanseoversikt. Oversikt er laget for å gi deg en rask og god oversikt over bedriftens tilstand for alle ansatte og kompetanser. Hver kolonne inneholder en kompetanse og hver rad inneholder en ansatt. For mer informasjon se denne artikkelen her
  • Fanen Kompetanse inneholder alle kompetanser (rader) som er registrert mot bedriften.  

    For hver rad får du informasjon om den registrerte kompetansen. Slik leser du tabellen:

    • Kategori - kompetansens kategori.
    • Brukere - antall ansatte som har denne kompetansen.
    Nærmeste utløpsdato - nærmeste utløpsdato for en ansatt med  denne kompetansen.
    For mer informasjon se denne artikkelen her
  • Fanen brukerkompetanse inneholder hver kompetanse som er registrert mot en ansatt. Dette er et kraftig verktøy for å søke etter bedriftens kompetanse innen et eller flere kompetanseområder. Her vil det du kunne søke frem hvilke ansatte som trenger fornying av kompetansen ( kurs / etc.) i fremtiden, og endre / oppdatere den ansattes kompetanse. For mer informasjon se denne artikkelen her

Lyst til å komme i gang med Kompetanseoversikten?

Se hvordan man legger inn kompetanser her

 

 

For ytterlige spørsmål kan du sende inn sak til vår supportavdeling eller ringe 90 40 33 33.