Hvordan få oversikt over timer for ansatte som har sluttet i firmaet?
Fremgangsmåte for å finne timer
- Bruk rapport for alle timer:
- Gå til Rapporter → Tilpassede → Rapport nr. 8 (Timer på alle prosjekter/ansatte).
- Velg den aktuelle perioden og bruk eventuelt andre filtre.
- Klikk på Oppdater for å generere rapporten.
- Rapporten inkluderer timer fra både aktive og avsluttede ansatte.
- For å inkludere timer fra deaktiverte prosjekter, huk av boksen "Prosjekt".
- Bruk Timerapport for alle timer:
- Gå til Rapporter → Timerapport
- Velg den aktuelle perioden og bruk eventuelt andre filtre
- Rapporten inkluderer timer fra både aktive og avsluttede ansatte.
- Aktivere avsluttede ansatte (valgfritt):
- Gå til Firmainnstillinger → Brukeroversikt.
- Velg "Avsluttet" under status.
- Endre status på den ansatte fra "Avsluttet" til "Aktiv".
- Den ansatte vil nå dukke opp i flere rapporter.
Tips for håndtering av avsluttede ansatte
- Det anbefales å fullføre nødvendige oppgaver, som lønnskjøring, før en ansatt settes som "Avsluttet".
- Hvis du ønsker å hindre tilgang til SmartDok uten å avslutte den ansatte, kan du:
- Gå til Firmainnstillinger → Brukeroversikt → Velg ansatt → Roller og tilhørighet.
- Endre rollen til "Ansatt uten innlogging".
Hjelp og veiledning
- Se hjelpevideoen som viser hvordan du redigerer og aktiverer avsluttede ansatte.
Denne veiledningen gir en enkel oversikt over hvordan man håndterer timer og tilgang for ansatte som har sluttet.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.