SMS blir ikke mottatt av bruker
Hva betyr det at en SMS er satt på vent, og hva kan være årsakene til at SMS ikke kommer frem?
Hva betyr "SMS på vent"?
Når en SMS er satt på vent, betyr det at systemet forsøker å sende meldingen i opptil 24 timer. Typiske grunner til at SMS blir satt på vent inkluderer:
- Telefonen er avslått.
- Dårlig dekning på mottakers enhet.
Dersom meldingen ikke leveres innen 24 timer, vil statusen endres til Mislykket. Du kan da forsøke å sende meldingen på nytt eller undersøke mulige årsaker nedenfor.
Mulige årsaker til at SMS ikke mottas
-
Feil telefonprefiks
- Sjekk at telefonnummeret i brukeroversikten har riktig landskode (f.eks. +47 for Norge).
- Naviger til: Firmainnstillinger → Brukeroversikt.
-
Bruker er utestengt
- SMS sendes ikke til brukere som er utestengt i SmartDok. Bekreft statusen for brukeren i brukeroversikten.
-
Mellomrom i telefonnummeret
- SmartDok skal automatisk fjerne mellomrom i telefonnummeret, men i enkelte tilfeller kan dette feile.
- Løsning: Skriv inn telefonnummeret manuelt på nytt og lagre endringene.
Hvis problemet vedvarer, anbefales det å kontakte SmartDok Support for videre bistand.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.