AutoReg - Brukerveiledning
AutoReg er en app og planleggingsmodul utviklet for entreprenører som driver med vintervedlikehold. Dette moderne systemet gir deg full kontroll over brøytinga. Systemet ble utviklet og solgt fra høsten 2022 som Brøytekontroll, men byttet navn ved årsskiftet 23/24 til AutoReg AS.
Denne artikkelen viser hvordan du kommer i gang med din konto i AutoReg.
Som administrator har du tilgang til AutoReg sin webløsning. Her kan du administrere og opprette oppgaver, fordele oppgaver til de ansatte og behandle innsendte avvik og hindringer. I tillegg kan du opprette Fakturagrunnlag på oppgavene som er kjørt.
Steg 1:
I opsjonen Mitt firma styrer du firmaets innstillinger. Her fyller du inn informasjon om firma, land, språk og valuta.
For å komme i gang med oppretting av roder må vi først aktivere oppgavene i Mitt firma og velge hvilken prissetting vi ønsker å bruke. Standard oppgaver vil være vintervedlikehold, da i form av brøyting, strøing og stikkesetting.
- Fastpris
- Pris pr. minutt
Det er mulig å aktivere aktivitetsmodulen, slik at oppgavene kan egendefineres og bli mer fleksibel. Dette gjøres under mitt firma.
For å opprette en ny aktivitet/oppgave trykker du på + Ny aktivitet i høyre hjørnet. Neste steg er å fylle inn informasjon om aktiviteten/oppgaven, og fastsette en pristype. Deretter trykker du lagre.
Steg 2:
Oppretting av ansatte. For å kunne bruke appen må rodene tildeles en eller flere ansatte. Ved å gå til Ansatte kan du legge inn dine brukere.
NB: E-post og telefonnummer kan kun registreres 1 gang. F.eks hvis en bruker har en annen konto i AutoReg, hvor e-post og telefonnummer allerede er registrert, vil det komme opp feilmelding ved oppretting av den aktuelle ansatte.
Steg 3:
Nå er du klar til å starte opprettingen av roder. Gå til Roder --> Opprett ny rode.
Når Roden er opprettet er neste steg å opprette oppgaver. Her anbefaler vi 1 oppgave per vei. For å opprette oppgaver trykk på Rodeliste (bilde 1) og du vil komme videre til oppgave-dashbordet (bilde 2).
Bilde 1.
Bilde 2.
Når du trykker på Ny Oppgave kommer du direkte inn i kartverktøyet. Kartverktøyet gir deg muligheten til å tegne inn linjer for vei/gangfelt og områdetegning til parkeringsplasser.
Under oppgave-oppretting legger du inn kunde, navn på oppgave, beskrivelse (vises i app til sjåføren), oppgavetype og pristype.
Introduksjon til bruk av kartverktøyet finner du her.
Når Oppgaven er opprettet kan den tildeles en ansatt og Roden er klar til kjøring.