Timegodkjenning 2.0

Timegodkjenning 2.0 - Registrere egne timer og fravær i Timegodkjenning 2.0

Hvordan registrere egne timer og fravær i Timegodkjenning 2.0?

Hva er Timegodkjenning 2.0?

Timegodkjenning 2.0 er den nyeste versjonen av godkjenning av timer i SmartDok.
Løsningen gir en mer moderne, brukervennlig og effektiv måte å administrere og godkjenne timer på – både for administratorer, prosjektadministratorer og baser.

Denne artikkelen veileder deg i hvordan du registrerer egne timer og fravær i Timegodkjenning 2.0.

Slik registrerer du egne timer og fravær i Timegodkjenning 2.0 

  • Gå til Timer → Godkjenn timer.

    • Dersom firmaet allerede bruker Timegodkjenning 2.0 som standard, åpnes den nye siden automatisk.

    • Hvis firmaet fortsatt har Timegodkjenning 1.0 som standard, trykk på lenken nederst på siden for å gå til den nye timegodkjenningssiden, og åpne fanen Oversikt.

  • Trykk på + Ny registrering.

  • Velg Registreringstype – enten Timer eller Fravær.

  • Fyll ut nødvendig informasjon:

    • Bruker: Velg deg selv.

    • Type registrering: Velg hva timene gjelder (f.eks. ordinær, endring, avvik). Oppgi eventuelt tilhørende nummer.

    • Dato arbeid utført: Velg dato for registreringen.

    • Fra–til tidspunkt: Angi start- og sluttidspunkt.

    • Pause: Oppgi pausetid innenfor registrert tidsrom.

    • Til TimeKonto: Angi timer som skal føres til avspaseringskonto, hvis aktuelt.

    • Prosjekt: Velg prosjekt fra listen.

    • Underprosjekt: Velg underprosjekt hvis tilgjengelig.

    • Lønnsart: Velg arbeidstype (ordinær, overtid osv.).

    • Diett: Velg diett fra firmaets liste, hvis aktuelt.

    • Kommentar: Legg til kommentar som kan leses av deg og den som attesterer.

    • Tillegg (I fanen Tillegg): Legg til faste tillegg fra listen.

    • Enhetstillegg (I fanen Tillegg): Legg til eventuelle enhetstillegg.

    • Kjørt maskin (I fanen Maskiner): Velg maskin fra listen og juster tidsrom om nødvendig.



5. Trykk Lagre for å fullføre registreringen.

Viktig informasjon

  • Kun administratorer, prosjektadministratorer og bas har tilgang til den nye timegodkjenningssiden. 
  • Utseendet på registreringsbildet kan variere basert på hvilke funksjoner firmaet har aktivert.
  • Det er ikke mulig å legge til bilder i timeregistreringer.
  • Hvis du ikke kan registrere timer fremover eller bakover i tid, kontakt firmaets administrator.

Tilleggressurser

  • Timegodkjenning 2.0 - Timeoversikt
  • Timegodkjenning 2.0 - Godkjenne timer for ansatte
  • Timegodkjenning 2.0 - Godkjenne timer per prosjekt

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.