Tilpasning av roller og tilgangsnivåer i SmartDok
Hvordan tilpasse roller og tilgangsnivåer?
I SmartDok kan du tilpasse tilgangsnivåer for rollene Bruker, Bas, Prosjektadministrator og Administrator. Denne funksjonen gir mer fleksibilitet basert på bedriftens behov.
Slik tilpasser du roller og tilgangsnivåer
-
Gå til Firmainnstillinger → Brukeroversikt → Roller/tilgangsnivå.
-
Opprett et nytt tilgangsnivå basert på en standardrolle:
- Klikk på + Nytt tilgangsnivå.
- Velg ønsket standardrolle → Gi tilgangsnivået et navn → Klikk Opprett.
- Klikk på + Nytt tilgangsnivå.
-
Tilpass menyen for det nye tilgangsnivået:
- Legg til eller fjern menypunkter basert på hvilke funksjoner eller moduler som skal være tilgjengelige for den tilpassede rollen.
- Merk: Det er kun mulig å fjerne tilgang til funksjoner dersom du oppretter en egendefinert rolle basert på standardrollen Bruker.
-
- Tips: Bruk dobbeltpilen øverst til høyre for å sentrere arbeidsområdet på skjermen.

4. Etter opprettelse kan det tilpassede tilgangsnivået tildeles ansatte:
- Gå tilbake til Brukeroversikt.
- Velg ønsket bruker og tildel det nye tilgangsnivået.
- Tips: Bruk dobbeltpilen øverst til høyre for å sentrere arbeidsområdet på skjermen.
Tips: Gå gjennom eksisterende roller nøye for å sikre at tilpassede tilgangsnivåer dekker bedriftens behov.
Viktig informasjon
- Brukere som er tildelt en tilpasset rolle/tilgangsnivå vil i ulike nedtrekkslister vises under den rollen som tilgangsnivået er basert på. For eksempel, hvis en tilpasset rolle er opprettet med utgangspunkt i rollen BAS, vil denne rollen vises under kategorien BAS ved tilgangsstyring og andre relevante valg.-
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.