Sikker jobb-analyse (SJA)
Veiledning om SJA i SmartDok.
SJA er en systematisk gjennomgang og vurdering av farer i forkant av en aktivitet der
det kan oppstå farlige situasjoner. SJA skal gjennomføres i de tilfeller der man ikke har
standard arbeidsinstrukser for den type arbeid som skal gjennomføres.
SJA-løsningen krever ikke noe ytterligere oppsett av administrator i firmaet før bruk. Det er ikke mulig å tilpasse oppsettet i SJA.
Utfylling av SJA i SmartDok gir følgende fordeler:
- Brukervennlig og logisk oppsett og løsning for både web, mobil og nettbrett.
- Predefinerte valg i nedtrekkslister (hentet fra bransjemaler) gjøre utfyllingen
enkel. I tillegg finnes det mulighet for egendefinert innhold via “Annet”-felt,
dersom ingen av valgene i listen er dekkende. - Mulig å legge til et ubegrenset antall deltakere, både egne ansatte og eksterne.
- Jobben brytes opp i deloppgaver som hver for seg analyseres med tanke på å
holde risikoen under kontroll. - Appen gir en oppsummeringsfunksjon der deltakerne samlet kan lese gjennom
den ferdige analysen før den signeres. - SJA signeres av deltakerne direkte på appen. Evt. nye deltakere kan enkelt
legges til i ettertid. - All aktivitet dokumenteres i en oversiktlig logg.
For å kunne ta i bruk SJA i SmartDok må du sørge for at funksjonen er aktivert på ditt firma.
Har du ikke denne funksjonen/modulen?
Kontakt vår salgsavdeling eller ring 90 40 33 33 for mer informasjon.
For ytterlige spørsmål kan du sende inn sak til vår supportavdeling eller ringe 90 40 33 33.