Registrere fravær på web

En generell beskrivelse av hvordan du registrerer fravær i SmartDok på web.

Merk at registreringsbildet kan se annerledes ut i ditt firma, alt ettersom hvilke opsjoner dere har aktivert. Det betinger også at din bedrift har aktivert opsjonen som gjør det mulig å registrere fravær. Dette må gjøres av en administrator i Firmainnstillinger --> Firmadetaljer --> Modulinnstillinger --> Huk på "Fraværsregistrering".

  • Gå til Timer --> Registrer mitt fravær

    refwss
  • Fra dato/til dato: Perioden registreringen gjelder for. Du kan ha maks 14 dager sammenhengende i en registrering.
  • Ta med lørdag og søndag: Denne må hukes av dersom fravær også skal gjelde for lørdag og/eller søndag
  • Prosjekt: Alle prosjekt du kan føre fravær på, velg det aktuelle prosjektet du ønsker å føre fravær på
  • Underprosjekt:  Dersom valgt prosjekt har underprosjekt, kan disse velges her.
  • Tid: Fyll inn antall timer og minutter for fraværet
  • Lønnsart: Velg den lønnsart/fravær det gjelder
  • Kommentar: Skriv inn kommentar til registreringen (kommentaren kan sees av deg og den som attesterer timer)
  • Husk å sende inn registreringen. 

 

Se hvordan man kan registrere fravær i app her

 

Dersom du ikke får registrert timer framover og/eller bakover i tid kan du kontakte administrator i din bedrift.

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.