Endringsmeldinger/tilleggsarbeid
  1. Support
  2. Endring / tillegg
  3. Endringsmeldinger/tilleggsarbeid

Oversikt over Endringsmeldinger / tilleggsarbeid

Hvor kan jeg få oversikt over registrerte/behandlede endringsmeldinger og tilleggsarbeid?

Endring/tillegg er en grunnmodul utviklet for å forenkle og strukturere registrering og behandling av endringer og tilleggsarbeid.

Hvor kan jeg få oversikt over registrerte/behandlede endringsmeldinger og tilleggsarbeid? 

  1. Gå til Endring/Tillegg-modulen i web-løsningen.
  2. Tilpass visningen i oversikten for å finne aktuelle rapporter.
    Du kan blant annet angi ønsket periode, status, bruke filter, og velge hvilke kolonner som skal vises eller skjules.


  3. Oversikten vil deretter vise registrerte rapporter av endringsmeldinger/tilleggsarbeid basert på dine valgte innstillinger.

Tilpass visningen

Du kan tilpasse visningen av endringsmeldinger og tilleggsarbeid etter ulike parametere:

  • Periode
    • Dagens eller gårsdagens dato
    • Denne uken, måneden eller året
    • Forrige uke, måned, tre måneder eller år
    • Egendefinert dato kan velges enten ved å velge spesifikke dager i kalenderen (fra-til), eller ved å fylle ut dato i Periode-feltet. 
  • Status
    • Ubehandlet
    • Åpen 
    • Sendt til kunde 
    • Delvis godkjent
    • Godkjent 
    • Ikke godkjent 
    • Avvist 
    • Arkivert
  • Filter:
    • Prosjekter og underprosjekt
    • Innsender
    • Saksbehandler
    • Type

Vis/skjul kolonner

For ytterligere tilpasning:

  1. Klikk på knappen med tre prikker til høyre.
  2. Velg Vis eller skjul kolonner for å legge til eller fjerne kolonner etter behov.
  • Valgmuligheter i Vis eller skjul kolonner: 
    • Tittel
    • Prosjekt
    • Underprosjekt
    • Type
    • Saksbehandler 
    • Frist
    • Status

Eksport til PDF

Rapporter kan eksporteres til PDF eller Excel.

  1. Klikk på knappen med tre prikker til høyre.
  2. Velg FileksportEksporter PDF (med/uten passordbeskyttelse) eller Eksporter Excel.

Lagre oppsett

Du kan lagre tilpassede oppsett for rask tilgang senere:

  1. Tilpass visningen slik du ønsker.
  2. Klikk på Lagre oppsett til venstre over tabellen.
  3. Neste gang kan du åpne visningen med det lagrede oppsettet som en snarvei.Lagre oppsett

Endringsmelding i Prosjektoversikten

Modulen Endring/tillegg er også tilgjengelig fra prosjektsiden i toppmenyen.
Her vises kun rapporter som er knyttet til det aktuelle prosjektet, og du har samme funksjonalitet som i hovedvisningen.

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Hvem har tilgang til modulen Endring/Tillegg i SmartDok?
Endring/Tillegg
er en grunnmodul i SmartDok, noe som betyr at den automatisk er tilgjengelig for alle kunder som har en aktiv firmakonto. Det kreves ingen ekstra bestilling eller aktivering for å ta den i bruk.

Tilleggsressurser

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.