Ordreoversikt
Hva er Ordreoversikt og hvordan fungerer den?
Ordreoversikt er en del av Ordrer-modulen i SmartDok og gir en samlet visning over alle opprettede ordrer på firmakontoen. Her kan du søke, filtrere, se detaljer og tilpasse visningen etter behov.
Hvor finner jeg opprettede ordre?
- Gå til Ordrer-modul → Ordreoversikt. 
Her finner du en oversikt over alle opprettede ordrer på firmakontoen.
 - Trykk på +Opprett ordre for å opprette ordre (les mer om hvordan HER).
 
Søk og filtrer i ordreoversikten
Bruk Søkefeltet for å finne spesifikke ordrer. Du kan filtrere visningen basert på:
- Kunde
 - Ordretype
 - Opprettet av
 
Tilpass visningen (Vis/skjul kolonner):
- Klikk på Mer-knappen oppe til høyre.
 - Velg Vis eller skjul kolonner og huk av eller fjern de kolonnene du ønsker å vise.
 
Lagre oppsett (Tilpasset visning):
- Trykk på Lagrede oppsett.
 - Klikk + Lagre gjeldende oppsett for å lagre visningen.
 - Lagrede oppsett kan hentes frem igjen senere.
 

Se detaljer på Ordrer
- Finn ønsket ordre ved å søke eller bruke filter.
 - Klikk på ordren for å åpne sidepanelet til høyre.
 - I sidepanelet kan du se og redigere:
 
- 
- 
Navn og ordrenummer
 - 
Ordretype og frist
 - 
Mottakere
 - Tilgangskontroll: Hvem som har tilgang til å redigere ordren (Bas og prosjektadministratorer). Administratorer har tilgang på alle ordre.
 - 
Kommentarer og eksterne referanser
 - Posisjon/lokasjon: Kan brukes som informasjon til Google Maps og veiviser direkte fra appen.
 - 
Kundeinformasjon
 - 
Ordrelogg

 
 - 
 
Flere handlinger:
Klikk på Mer-knappen i sidepanelet for å:
- 
Gå til Detaljer for utfyllende informasjon, inkludert innsendte data (avvik, skjema, endringer, vareforbruk, transport m.m.).
 - 
Trykke Se timer for å vise registrerte timer mot ordren.
 - 
Bruke to piler-ikonet for å utvide sidepanelet til fullskjerm.
 
Forklaring av ordrestatus
Ledig: Ordren er opprettet, men ikke akseptert av mottaker. Når den aksepteres, endrer status seg til Under arbeid.
Under arbeid: Mottaker har akseptert ordren. Registrering og arbeid pågår.
Ferdig: Brukes for å “parkere” ordren. Den forsvinner for brukere, men er fortsatt tilgjengelig for Administrator (og eventuelt Bas/Prosjektadministratorer med tilgang) for videre behandling, fakturering eller administrasjon.
Avsluttet: Ordren er fullført. Det er ikke mulig å registrere mer data, og ordren fjernes fra aktive lister.
Eksportere oversikt over ordrer
- 
Oversikten kan eksporteres til PDF eller Excel.
 - 
Gå til Mer → Fileksport → Eksporter til PDF eller Excel.
 
Tilgang til Ordrer-modulen
- 
Administratorer: Full tilgang til alle funksjoner og ordrer.
 - 
Prosjektadministratorer: Kan se og opprette ordrer. Kan redigere ordrer de har fått tilgang til via tilgangskontroll.
 - 
Bas: Kan se og opprette ordrer. Kan redigere ordrer de har fått tilgang til via tilgangskontroll.
 - 
Brukere: Kan se og registrere data på ordrer de er lagt til som arbeidere på.
 
Tilleggsressurser
Ønsker dere demo på Ordre-modulen?
Ta kontakt med vår Salgsavdeling her!
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.