- Support
- Prosjekter
- Prosjekter
Opprett prosjekt
En kort beskrivelse av hvordan man oppretter et prosjekt.
- Gå til Prosjekt-/kunder --> Prosjekt-/Kundeoversikt.
- Trykk så på +Nytt prosjekt.
- Gi prosjektet et navn.
- Gi prosjektet et nummer, enten ved å skrive dette inn selv - eller bruk foreslått nummer (neste ledige blir alltid foreslått).
- Velg så Status på prosjektet.
Pågående: Aktivt prosjekt - dukker opp i prosjektlister på f.eks. timeføring.
Fullført: Prosjektet er avsluttet, men ikke ferdig fakturert / klart til å "legges vekk". Ferdige prosjekter vil ikke dukke opp i prosjektlister når en skal sende inn dokumentasjon eller registrere timer.
Avsluttet: Prosjektet er avsluttet og ferdig fakturert. Avsluttede prosjekter vil ikke vises i noen prosjektlister med mindre "inkluder deaktiverte" kan hukes av under listen.
Dersom du vil endre status til Aktiv igjen etter prosjektet er avsluttet så er ikke dette noe problem, da endrer du bare status og trykker lagre. - Om du ønsker å hente inn kvalitetsplan (skjemamal + håndbøker) som ligger opprettet på et annet prosjekt, så kan du velge dette i det prosjektet opprettes.
- Når all informasjon er lagt inn her - trykk Lagre nederst på siden for å opprette prosjektet.
- Du vil så få opp Prosjektets detaljer, og kan nå legge til ytterlig informasjon tilhørende prosjektet.
Punkt på prosjektets detaljer kan vises annerledes hos deg, da denne baserer seg på aktive moduler i SmartDok.
Hjelpevideo finner du her.
For ytterlige spørsmål kan du sende inn sak til vår supportavdeling eller ringe 90 40 33 33.