Opprette og administrere mapper i SmartDok Dokumentsenter
Hvordan opprette og administrere tilgang til mapper i Dokumentsenteret og prosjekter?
Opprette mappe på firmanivå
-
Gå til Dokumentsenter → Firma.
-
Klikk på (+)ikonet for å opprette en ny mappe.

-
Fyll inn et passende navn for mappen.
-
Trykk Lagre.
Opprette dokumentmappe på et prosjekt
Metode 1: Via Dokumentsenteret
-
Gå til Dokumentsenter → Prosjekt.
-
Klikk på (+)ikonet for å opprette en dokumentmappe.
-
Velg hvilket prosjekt du skal lage dokumentmappe for.

-
Valgfritt: Velg en eksisterende dokumentmappe for å kopiere mappestruktur og tilgangskontroll. Merk: Innholdet kopieres ikke.
-
Trykk Lagre for å opprette mappe.
Metode 2: Via prosjekt
-
Gå til Prosjekter/Kunder → Prosjekter.
-
Klikk på det aktuelle prosjektet → Gå til fanen Dokumentmappe.
-
Opprett dokumentmappe:
- Klikk på (+)-ikonet.
- Valgfritt: Velg en eksisterende dokumentmappe for å kopiere mappestruktur og tilgangskontroll. Merk: Innholdet kopieres ikke.

- Trykk Lagre.
Administrere tilgang til mapper
-
Gå til den opprettede mappen → Tilgangskontroll.
-
Endre tilganger etter behov.

-
Trykk Lagre for å bekrefte.
Viktige detaljer
- Arving av tilgangsrettigheter:
Nye mapper vil automatisk arve tilgangsrettighetene til mappen de ble opprettet i. Endringer kan gjøres via tilgangskontrollen. -
Når mappen er opprettet, kan du laste opp filer og opprette dokumenter direkte i mappen.
Tilleggsressurser
- Last opp filer: Les mer om hvordan du laster opp filer her.
- Hjelpevideo: Se video for mer detaljerte instruksjoner her.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.