Oppdateringer fra MEF i dokumentbiblioteket

Hvordan håndtere oppdateringer fra MEF

Oppdateringer uten påvirkning

  • Når MEF oppdaterer dokumenter og rutiner i dokumentbiblioteket, vil endringer ikke påvirke dere dersom dokumentet:
    • Ikke er bedriftstilpasset.
    • Ikke er knyttet til noen av bedriftens prosjekter.
  • I slike tilfeller får dokumentet kun et nytt versjonsnummer og en ny endringskommentar.

Oppdateringer med varsling

  • Dersom dokumentet allerede er i bruk i bedriften, vil dere motta et varsel.
  • Varselet vises neste gang dere åpner redigeringsmodus for dokumentet.

Sammenligning av oppdateringer

  1. Klikk på utropstegnet i hovedvisningen.
  2. Sammenligningsvisning åpnes:
    • Høyre side: Gjeldende dokument i bruk.
    • Venstre side: Oppdatert dokument med endringer markert:
      • Grønn tekst: Nytt innhold.
      • Rød tekst: Fjernet innhold.
  3. Velg mellom:
    • Inkludere oppdateringer: Oppdatert versjon erstatter gjeldende.
    • Beholde eksisterende: Ignorer oppdateringen.

Oppdateringer i prosjektdokumenter

  • Hvert prosjekt som bruker dokumentet får samme valgmulighet:
    • Oppdatere til ny versjon.
    • Beholde eksisterende versjon.
  • Valget gjelder for hvert prosjekt individuelt.

Fleksibilitet og tilpasning

  • Bedriften kan tilpasse oppdateringer basert på prosjektets krav:
    • Strenge kvalitetskrav kan kreve å beholde eksisterende versjon.
    • Andre prosjekter kan velge å ta i bruk oppdaterte dokumenter.
  • Denne fleksibiliteten sikrer at oppdateringene håndteres etter prosjektets behov.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.