- Support
- Endring / tillegg
- Endringsmeldinger/tilleggsarbeid
Modulinnstillinger for Endringsmelding / tilleggsarbeid
Hvordan tilpasse funksjonen for endringsmeldinger og tilleggsarbeid i SmartDok?
Endring/tillegg er en grunnmodul utviklet for å forenkle og strukturere registrering og behandling av endringer og tilleggsarbeid.
Tilgang til modulinnstillinger
- Gå til Firmainnstillinger → Modulinnstillinger → Endringsmeldinger/tilleggsarbeid.
- Merk: kun administratorer har tilgang til Firmainnstillinger.
Hva kan tilpasses i modulinnstillingene?
- Aktivere rapportering av endringsmeldinger / tilleggsarbeid på prosjekter og underprosjekter.
- Angi standard tidsfrist for nye rapporter (standard er 7 dager). Fristen regnes fra innrapportering og frem til rapporten sendes til kunden.
-
I oversikten vises et varseltrekant-ikon ved rapporter med utgått eller nært forestående frist.
- Systemet sender en automatisk e-postpåminnelse til saksbehandler én dag før fristen, dersom rapporten fortsatt har status "Ubehandlet" eller "Åpen".
-
- Velge reserve-saksbehandler: hvem som skal varsles om en ny rapport dersom prosjektleder ikke er definert. Varslingen sendes via e-post. Denne personen vil også bli tildelt saksbehandleransvar for rapporten.
-
Kun brukere med rollen Administrator vises i nedtrekkslisten for reservesaksbehandler.
-
Det anbefales å alltid definere en backup.
-
Tilleggsressurser
- Slik behandler du en innsendt endringsmelding eller tilleggsarbeid
- Oversikt over registrerte/behandlede endringsmeldinger og tilleggsarbeid
- Slik registrerer du en endringsmelding på web
- Slik registrerer du en endringsmelding i appen
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.