Endringsmeldinger/tilleggsarbeid
  1. Support
  2. Endring / tillegg
  3. Endringsmeldinger/tilleggsarbeid

Modulinnstillinger for Endringsmelding / tilleggsarbeid

Hvordan tilpasse funksjonen for endringsmeldinger og tilleggsarbeid i SmartDok?

Endring/tillegg er en grunnmodul utviklet for å forenkle og strukturere registrering og behandling av endringer og tilleggsarbeid.

Tilgang til modulinnstillinger

  • Gå til Firmainnstillinger → Modulinnstillinger → Endringsmeldinger/tilleggsarbeid.
  • Merk: kun administratorer har tilgang til Firmainnstillinger. 

Hva kan tilpasses i modulinnstillingene?

  • Aktivere rapportering av endringsmeldinger / tilleggsarbeid på prosjekter og underprosjekter. 
  • Angi standard tidsfrist for nye rapporter (standard er 7 dager). Fristen regnes fra innrapportering og frem til rapporten sendes til kunden.
    • I oversikten vises et varseltrekant-ikon ved rapporter med utgått eller nært forestående frist.

    • Systemet sender en automatisk e-postpåminnelse til saksbehandler én dag før fristen, dersom rapporten fortsatt har status "Ubehandlet" eller "Åpen".
  • Velge reserve-saksbehandler: hvem som skal varsles om en ny rapport dersom prosjektleder ikke er definert. Varslingen sendes via e-post. Denne personen vil også bli tildelt saksbehandleransvar for rapporten.
    • Kun brukere med rollen Administrator vises i nedtrekkslisten for reservesaksbehandler.

    • Det anbefales å alltid definere en backup.

Tilleggsressurser

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.