Andre moduler

Ordre i SmartDok-appen

Hvor finner jeg Ordre i SmartDok-appen?

    Slik finner du Ordre i SmartDok-appen

    1. Åpne SmartDok-appen.

    2. Gå til Meny Ordre.

    3. Velg aktuell fane: 
      1. Mine ordre – viser ordrer du er tilknyttet som arbeider.
      2. Tilgjengelige ordre – viser ordrer som er tilgjengelige for plukking. 

    Se detaljer på en ordre

    1. Gå til Meny → Ordre → Mine ordrer.

    2. Finn aktuell ordre via søkefeltet eller filtrer etter kunde og ordretype.

    3. I oversikten vises en kort oppsummering av:

      • Detaljer

      • Kundeinformasjon

      • Registrerte timer

      • Arbeidere (Trykk på +-tegnet for å legge til arbeidere på ordren). 

    4. Trykk på aktuell ordre → trykk på blyant-ikonet for å se og redigere detaljer som:

      • Navn og ordrenummer

      • Kunde og ordretype

      • Opprettelsesdato og frist

      • Status

      • Lokasjon/posisjon: Kan brukes som informasjon til Google Maps og veiviser direkte fra appen.

      • Kommentarer

      • Trykk Lagre når endringene er gjort.

      5. Trykk Fullfør ordre dersom ordren er ferdigstilt og ikke skal være tilgjengelig for videre registrering.

    Opprette ordre i SmartDok-appen 

    1. Gå til Meny → Ordre → Mine ordrer.
    2. Trykk på +-knappen nederst på siden.


    3. Fyll inn nødvendig informasjon:
      • Navn og ordrenummer

      • Ordretype og frist

      • Tilgjengelig for plukking: Velg om ordren skal være tilgjengelig for mottakere.

        • Velg mottakere fra listen.

        • Velg om SMS-varsel skal sendes.

      • Tildeles direkte til ansvarlige:
        • Velg ansvarlige arbeidere.

        • Velg om SMS-varsel skal sendes.

      • Kommentar og ekstern referanse
      • Lokasjon/posisjon: Kan brukes som informasjon til Google Maps og veiviser direkte fra appen.
      • Kundeinformasjon

    4. Trykk Lagre for å opprette ordren.

    Hvem har tilgang til Ordrer i SmartDok-appen?

    • Følgende roller har tilgang til siden Ordrer i SmartDok-appen: Administrator, Prosjektadministrator, Bas og Bruker.
    • Mine sider ser alle brukere – uavhengig av rolle (administrator, prosjektadministrator, bas eller bruker) – kun de ordrene de er lagt til som arbeidere på, eller ordrer som er tilgjengelige for plukking i fanen Ledige ordrer.
    • Administratorer har tilgang til alle ordrer i Ordremodulen.
    • Kun administratorer, prosjektadministratorer og bas kan opprette ordrer.

    Tilleggressurser

    Kontakt for hjelp

    Support
    Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

    Salg
    Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

    Telefon
    Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.