Informasjon om hvordan man kan gi Gjest, Bas eller Prosjektadministrator tilgang til prosjektet de skal attestere timer på.
Det finnes flere måter å gi Gjest, Bas og Prosjektadministrator tilgang til å redigere på prosjekt. I denne artikkelen går vi gjennom flere av dem.
(Merk at dette eksempelet kan avvike fra ditt firmas oppsett ettersom hvilke opsjoner/moduler ditt firma har aktivert)
I prosjektets detaljer:
I prosjektets detaljer finner du et felt som heter Tilgangskontroll under Administrasjon. Her får du en nedtrekksliste hvor du kan velge hvem med rollen Gjest, Bas eller Prosjektadministrator som skal kunne godkjenne timer på valgt prosjekt.
Du finner denne nedtrekkslisten dersom du går på Prosjekter/kunder --> Prosjekt-/kundeoversikt, og trykker på linjen til prosjektet for å få opp Detaljer på høyre side -> Trykk på Administrasjon
Trykk Lagre når eventuelle endringer er utført.
Tilgangskontroll:
Du kan også gi en ansatt tilgang til å redigere flere prosjekter på én og samme gang, eller tildele flere ansatte til ett prosjekt ved å
- Gå til Firmainnstillinger --> Tilgangskontroll
Merk at tilgangskontrollen som blir beskrevet her gjelder kun for redigering i prosjektet, og kun styres for de med rollen Prosjektadmin, Bas og Gjest. En Administrator dukker ikke opp her i og med at de skal ha tilgang til alt på web, og de resterende rollene skal ikke ha tilgang til å redigere i selve prosjektet. Mer informasjon om de ulike rollene og rettighetene finner du HER, og mer informasjon om tilgangskontrollen til å redigere i prosjekter finner du HER.
Se hjelpevideo om Tilgangskontroll i SmartDok her.
For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.