Forbedringsforslag og positive obervasjoner
  1. Support
  2. HMS/KS
  3. Forbedringsforslag og positive obervasjoner

Forbedringsforslag og positive observasjoner

Informasjon om Forbedringsforslag og positive observasjoner i SmartDok.

Hva er forbedringsforslag?

Forbedringsforslag er en enkel måte å engasjere ansatte i arbeidet med å forbedre HMS og kvalitet i bedriften. Gode forslag bidrar mye til dette arbeidet og gir ansatte en mulighet til å medvirke. Det er også en god løsning når det ansatte ønsker å melde inn, ikke passer som en RUH eller et kvalitetsavvik

Hva er positive observasjoner?

Positive observasjoner fremhever gode arbeidspraksiser og styrker arbeidsmiljøet. Det bidrar til å:

  • Motivere ansatte.
  • Forsterke ønsket atferd.
  • Spre suksesshistorier.
  • Bygge en kultur for læring og kontinuerlig forbedring.

Ved å fokusere på det som fungerer, kan bedriften videreutvikle styrker og skape et positivt arbeidsmiljø.

Hvordan bruke funksjonen

Tilgjengelighet

Funksjonen for forbedringsforslag og positive observasjoner er tilgjengelig både i webversjonen og i appen.
Den finnes under menyen HMS/KS eller SmartMEF→ Forbedringsforslag / Positive observasjoner.

Ansvar og oppfølging

Innsendte forslag og observasjoner håndteres av kvalitetsansvarlig i prosjektet eller firmaet hvis prosjektet ikke har kvalitetsansvarlig.

Brukere med rollen Bas eller høyere kan også:

  • Endre status på forslag og observasjoner
  • Legge til kommentarer

For å få tilgang til disse funksjonene må brukeren være gitt tilgang til prosjektet via tilgangskontroll.
Uten riktig prosjekt-tilgang er det ikke mulig å følge opp forslag eller observasjoner.

 Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Er det mulig å endre ansvarlig behandler på et innsendt forbedringsforslag eller positiv observasjon?
Ja, det er mulig å endre ansvarlig behandler på et innsendt forbedringsforslag eller en positiv observasjon. Slik gjør du det:

  1. Gå til den aktuelle observasjonen og klikk på linjen slik at detaljpanelet åpner seg til høyre på skjermen.

  2. I feltet for ansvarlig behandler, velg ønsket person fra nedtrekksmenyen.

  3. Trykk Lagre for å bekrefte endringen.

Merk: Kun administratorer og prosjektadministratorer/baser som har tilgang til det aktuelle prosjektet vil være tilgjengelige i nedtrekksmenyen.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.