1. Support
  2. Firmainnstillinger

2FA (tofaktor-pålogging)

Denne artikkelen beskriver funksjonen 2FA (tofaktor-pålogging eller autentisering), og hvordan denne fungerer i SmartDok.

For å øke sikkerheten på egen konto, kan en administrator nå velge å aktivere To-faktor pålogging (heretter kalt 2FA) på sin SmartDok konto.

Hvordan aktivere 2FA?

Som standard er 2FA slått av på kontoen. For å aktivere:  Gå til Firmainnstillinger -> Firma detaljer -> Innstillinger for pålogging -> Huk på Tofaktor-pålogging -> Lagre.

Her finner du punktet for å aktivere Tofaktor-pålogging for de brukerene som tilhører kontoen.

Hvordan logge inn når 2FA er aktivert på kontoen?

Neste gang en SmartDok-bruker logger inn på sin brukerprofil vil en få opp en verifiserings-melding. Meldingen dukker opp etter at en har fylt ut sitt brukernavn og passord i appen eller på web.

Systemet genererer så ut en kode, som sendes til brukeren på SMS, og denne koden må så legges inn.

Når koden er lagt inn vil en bli logget inn på sin SmartDok-bruker.


 

 

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.