Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Planlegging i Ressursplanlegger 2.0

Hvordan planlegge for ressurser i Ressursplanlegger 2.0?

I Ressursplanlegger 2.0 kan du enkelt planlegge for både ansatte og maskiner ved å markere ønsket periode og legge inn informasjon som prosjekt, tidspunkt og kommentar.

Slik oppretter du en plan for brukere i Ressursplanlegger 2.0:

  1. Gå til: Ressursplanlegger → Ressursplanlegger 2.0

  2. Marker ønsket periode:

    • Klikk på en blokk på linjen til ønsket ressurs

    • Eller klikk og dra over flere dager for lengre periode

    • Hold inne Ctrl for å velge flere separate dager

  3. Fyll ut planleggingsinformasjon i vinduet som åpner seg:

    • Periode – legg til flere perioder i samme plan ved å klikke på tre prikker → Legg til

    • Prosjekt/underprosjekt – velg også farge på prosjektet. Ved planlegging av fravær og bruk av fraværsprosjekt vises dette automatisk med rød farge. Denne fargen er fastsatt og kan ikke endres.

    • Tidspunkt (fra–til)

    • Kommentar – vises for hver dag i arbeidsplanen

    • Skiftplanlegging – klikk Vis skiftkalender hvis aktuelt

    • Koble til flere ressurser (brukere eller maskiner)

      • Planen kopieres til alle valgte ressurser

      • Varsel vises hvis ressurs allerede har en plan

      • Kun tilgjengelige ressurser vises i listen

  4. Flere prosjekter på samme dag?
    Bruk funksjonen + Utvid plan for å dele opp dagen:

    • Legg inn flere prosjektblokker per dag (f.eks. 3–4)

    • Unngå overlapp i tidsperiodene

  5. Send varsel til bruker
    Når planen er klar, kan du velge om du ønsker å sende informasjonen til brukeren på e-post eller tekstmelding.

Med disse stegene får du en oversiktlig og tilpasset planlegging for hele teamet.

Slette en planlegging i Ressursplanlegger 2.0

  1. Gå til Ressursplanlegger → Ressursplanlegger 2.0.

  2. Klikk på planleggingen du ønsker å slette for å åpne planleggingsvinduet.

  3. Trykk på den røde Slett-knappen.

  4. Planleggingen blir nå fjernet både fra Planleggeren og fra brukerens arbeidsplan.

Merk: Alle brukere med tilgang til å gjøre endringer og planlegge for ressurser kan slette en planlegging i Ressursplanleggeren.

Ofte stilte spørsmål (FAQ) 

Hvordan planlegge fravær og ferie i Ressursplanlegger 2.0?
Du kan planlegge både fravær og ferie ved å bruke dedikerte fraværsprosjekter i Ressursplanlegger 2.0. I tillegg synkroniseres registrert fravær automatisk inn i planleggeren, slik at du får en fullstendig oversikt over ressursenes tilgjengelighet.

Er det mulig å bruke ulike farger for underprosjekter i Ressursplanleggeren?
Nei, det er ikke mulig. Underprosjektene arver automatisk fargen som er satt på hovedprosjektet i Ressursplanleggeren.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.