Oversikt i Ressursplanlegger 2.0
Hvordan er oversikten lagt opp i Ressursplanlegger 2.0?
Ressursplanlegger 1.0 er den tidligere versjonen av Ressursplanlegger-modulen i SmartDok, mens Ressursplanlegger 2.0 er den nyeste utgaven.
Denne artikkelen veileder hvordan oversikten er lagt opp i Ressursplanlegger 2.0.
Oversikt
- 
Planer vises i blokker.
 - 
Klikk og dra en blokk for å flytte den.
 - 
Utvid eller forkort planens varighet ved å dra i kantene på planleggingsblokken.
 - 
Blå ramme markerer dagens dato.
 - 
Snarveier for uke/månedvisning.
 - 
Fravær markeres i rødt og kan ikke redigeres.
 - Under planlegging kan man velge å koble registreringen til andre ressurser, som brukere og maskiner.
 - Trykk på Mer-knappen (tre prikker) for å tilpasse oversikten ytterligere. Valg inkluderer: 
- 
Marker helligdager i kalenderen: Helligdager vises som røde felt i kalenderen.
 - 
Vis ansattnummer: Viser en kolonne med ansattnummer ved siden av brukernavn.
 - 
Vis kommentarer: Viser en kolonne med eventuelle kommentarer ved siden av brukernavn.
 - 
Vis helg: Viser lørdag og søndag i kalenderen. Når deaktivert, vises kun mandag til fredag.
 - 
Vis fravær: Viser planlagt fravær registrert på fraværsprosjekter.
 - 
Vis sammendrag av tabell: Viser summering av innholdet i tabellen.
 
 - 
 
- 
- Vis kun ressurser på prosjekt: Når dette valget er aktivert, vil oversikten kun vise ressurser som er planlagt inn på det aktuelle prosjektet når du filtrerer etter prosjekt.
 - Fileksport: Eksporter oversikt over planlegginger til PDF eller Excel.
 
 

Viktig informasjon
- Infovideo om Ressursplanlegger 2.0 kan sees HER.
 - For å få tilgang til Ressursplanlegger 2.0 må du kontakte SmartDok Salg.
 
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.