Oversikt over opprettede fakturagrunnlag i Fakturagrunnlag 2.0
Hvor finner jeg oversikt over opprettede fakturagrunnlag i Fakturagrunnlag 2.0?
Fakturagrunnlag 1.0 er den tidligere versjonen av Fakturagrunnlag i SmartDok, mens Fakturagrunnlag 2.0 er den nyeste utgaven.
Denne artikkelen er en veiledning for Fakturagrunnlag 2.0.
Hvor finner jeg oversikt over opprette fakturagrunnlag?
- Gå til Rapporter → Fakturagrunnlag.
 - Klikk på lenken nederst på siden for å gå til ny fakturagrunnlagsside (Fakturagrunnlag 2.0). 

 - Gå til fanen Oversikt.

 
Tilpasse oversiktslisten over opprettede fakturagrunnlag
Du kan tilpasse visningen ved å bruke periode, status og filter. Dette gir en oversikt over alle opprettede fakturagrunnlag på firmakontoen.
Status
Velg om du ønsker å vise utkast av fakturagrunnlag eller fullførte fakturagrunnlag.
- 
Utkast
 - 
Fullført
 
Filter
- 
Prosjekt
 - 
Underprosjekt
 - 
Kunde
 - 
Avdeling
 
Lagre oppsett for senere bruk
Det er mulig å lagre oppsett for senere bruk:
- 
Trykk Oppsett.
 - 
Velg Lagre gjeldende oppsett.

 
Vis/skjul kolonner
Via Mer-knappen på høyre side kan du tilpasse hvilke kolonner som vises i oversikten. Du kan vise eller skjule:
- 
Sum
 - 
Opprettet
 - 
Opprettet av
 - 
Deres referanse
 - 
Nummer
 - 
Sendt
 - 
Status

 
Eksportere oversikt over fakturagrunnlag
- 
Oversikten kan eksporteres til PDF eller Excel.
 - 
Gå til Mer → Fileksport → Eksporter til PDF eller Excel
 
Eksportere fakturagrunnlag samlet i en PDF eller enkeltvis
- Gå til Oversikt over fakturagrunnlag.
 - Huk av de fakturagrunnlagene du ønsker å eksportere.
 - Et sidepanel åpnes på høyre side av skjermen.
 - Trykk på knappen Lag faktura PDF.
 - Velg ønskede PDF-innstillinger. 
Huk av Lag samlet PDF dersom du ønsker en PDF som inkluderer alle valgte fakturagrunnlag.
Dersom du ønsker å laste ned alle valgte fakturagrunnlag enkeltvis, fjern avhukingen på Lag samlet PDF.
 - Trykk Opprett.
 - PDF av alle valgte fakturagrunnlag lastes nå ned på din PC.
 
Detaljer for fakturagrunnlag
Når du trykker på et fakturagrunnlag i oversikten, åpnes et sidepanel til høyre. Her ser du en kort oppsummering av fakturagrunnlaget:
- Prosjekt
 - 
Nummer
 - 
Referanse
 - 
Fanen Detaljer viser grunnleggende informasjon
 - 
Fanen Logg viser endringer som er gjort på fakturaen
 
Fullførte fakturagrunnlag
- 
Fullførte fakturaer kan gjøres om til utkast igjen i sidepanelet ved å trykke på knappen Tilbake til utkast.

 - 
Via Mer-knappen i sidepanelet kan du opprette en faktura-PDF.
 
Utkast av fakturagrunnlag
På utkast kan du i sidepanelet velge å:
- 
- 
Redigere utkast: Fortsett å jobbe med et utkast
 - 
Fullføre faktura: Marker fakturagrunnlaget som ferdig
 - 
Slette utkast: Fjerner utkastet og frigir linjene

 
 - 
 - 
Via Mer-knappen i sidenpanelet kan du se en forhåndsvisning av PDF.
 
Tilleggsressurser
- Opprette fakturagrunnlag i Fakturagrunnlag 2.0
 - Innstillinger i Fakturagrunnlag 2.0
 - Hjelpevideo: Det nye fakturagrunnlaget i SmartDok
 
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.