Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Q4 Oktober–Desember 2025

Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.

Uke 43:

HMS/KS

  • Lansert utvidet e-post funksjonalitet for Kvalitetsavvik. Alle innstillinger som var satt fra før av består, men man kan nå også legge til flere roller i oppsettet for e-post.
  • Lansert ny oversiktsside for Kvalitetsavvik. Menypunktet "Registrer kvalitetsavvik" er fjernet og brukere kan nå registrere avvik via oversiktssiden (likt som for RUH).
  • Fikset feil med at e-post ble sendt ut ved mellomlagring av skjema. Nå skal e-post kun sendes ut til angitte mottakere ved innsending av skjema.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at detaljer i Maskinoversikten ikke vil laste.
  • Nå mulig å velge maskinkategori ved registrering av feilmelding på maskin.
  • Fikset feil med at dashbord-widget for "Maskiner - service/vedlikehold" alltid viste 0 på "Utløpte serviceintervall".

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at tilkoblede ressurser også var synlig under relaterte ressurser.
  • Fikset feil med at feil feilmelding ble vist dersom man planla for en bruker som allerede var planlagt for.
  • Fikset feil med at inaktive maskinkategorier ble vist i nedtrekkslisten i Ressursplanlegger 2.0 når man filtrerte på maskinkategorier.
  • Fikset feil i Ressursplanlegger 2.0 som gjorde at innlastning var svært tregt.

Prosjekter/kunder

  • Endret maks antall karakterer i kundenavn-feltet for underprosjekter til 50.

Verktøymodulen

  • Gamle verktøy-sider er nå fullstendig fjernet.

 

Uke 42:

HMS/KS

  • Fikset feil med at prosjekt-ID ble vist i stedet for prosjektnavn i en innsendt SJA eller Positiv observasjon hvis prosjektet var avsluttet.

Rapporter

  • Fikset feil med at mellomrom i PDF-rapporter var angitt som &#10.

Firmainnstillinger

  • Prosjektnummer vil nå alltid vises foran prosjektnavn, og er ikke en valgfri funksjon lenger.
  • Fikset feil med at roller ikke ble vist korrekt når man eksporterte Brukeroversikten til PDF.

Kompetanseoversikten

  • Fikset feil med tabellen i Kompetanseoversikten.

Ordremodulen

  • Fikset feil med at avsluttede og fullførte ordre ikke dukker opp i app.

 

Uke 41:

Rapporter

  • Nytt fakturagrunnlag er nå gjort om til standard hos alle kunder. Gammelt fakturagrunnlag er enda tilgjengelig via link nederst på siden.

HMS/KS

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å eksportere mellomlagrede skjema til PDF som manglet dato for signatur.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å scrolle i listen over ansatte ved utsending av lesebekreftelse.
  • Fikset feil med at RUH-statistikken ikke viste alle navn på kolonner. Høyden på grafen er økt slik at mer data vil være synlig.

 

Uke 40:

HMS/KS

  • Nå mulig å aktivere/deaktivere flere skjemamaler om gangen ved å bruke multiselect-tool. Gjelder både i skjemamalbiblioteket og skjema-oversikt i prosjekt.
  • Lagt til ny funksjonalitet som tillater tvungen oppdatering av ny versjon av skjemamal. Hvis det opprettes ny versjon av et skjema i skjemamalbiblioteket vil man nå få valget om å distribuere ny versjon til alle prosjekter som skjema er tilkoblet. Ett unntak for dette vil være hvis et prosjekt har en prosjekttilpasset versjon av skjemamalen. Skjemamaler i en håndbok vil heller ikke være påvirket av denne endringen, og må oppdateres manuelt.

Prosjekter/kunder

  • Lansert Prosjektpris-side inne på alle prosjekter.
  • Fikset feil med at inaktive aktiviteter var synlig i kalkulert forbruk i sidepanelet i prosjektoversikten. Inaktive aktiviteter vil fremdeles vises enten hvis det er lagt til kalkulert forbruk på aktiviteten, eller det er registrert timer med aktiviteten.

Verktøymodulen

  • Fikset feil med at det ikke ble foreslått nytt internnummer ved opprettelse av nytt verktøy.

Ordremodulen

  • Lansert knapp i ordremodulen som lar deg bytte mellom nye og gamle sider.