Q4 Oktober–Desember 2025
Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.
Uke 43:
HMS/KS
- Lansert utvidet e-post funksjonalitet for Kvalitetsavvik. Alle innstillinger som var satt fra før av består, men man kan nå også legge til flere roller i oppsettet for e-post.
 - Lansert ny oversiktsside for Kvalitetsavvik. Menypunktet "Registrer kvalitetsavvik" er fjernet og brukere kan nå registrere avvik via oversiktssiden (likt som for RUH).
 - Fikset feil med at e-post ble sendt ut ved mellomlagring av skjema. Nå skal e-post kun sendes ut til angitte mottakere ved innsending av skjema.
 
Maskinmodulen
- Fikset feil med at detaljer i Maskinoversikten ikke vil laste.
 - Nå mulig å velge maskinkategori ved registrering av feilmelding på maskin.
 - Fikset feil med at dashbord-widget for "Maskiner - service/vedlikehold" alltid viste 0 på "Utløpte serviceintervall".
 
Ressursplanlegger 2.0
- Fikset feil med at tilkoblede ressurser også var synlig under relaterte ressurser.
 - Fikset feil med at feil feilmelding ble vist dersom man planla for en bruker som allerede var planlagt for.
 - Fikset feil med at inaktive maskinkategorier ble vist i nedtrekkslisten i Ressursplanlegger 2.0 når man filtrerte på maskinkategorier.
 - Fikset feil i Ressursplanlegger 2.0 som gjorde at innlastning var svært tregt.
 
Prosjekter/kunder
- Endret maks antall karakterer i kundenavn-feltet for underprosjekter til 50.
 
Verktøymodulen
- Gamle verktøy-sider er nå fullstendig fjernet.
 
Uke 42:
HMS/KS
- Fikset feil med at prosjekt-ID ble vist i stedet for prosjektnavn i en innsendt SJA eller Positiv observasjon hvis prosjektet var avsluttet.
 
Rapporter
- Fikset feil med at mellomrom i PDF-rapporter var angitt som 
.
 
Firmainnstillinger
- Prosjektnummer vil nå alltid vises foran prosjektnavn, og er ikke en valgfri funksjon lenger.
 - Fikset feil med at roller ikke ble vist korrekt når man eksporterte Brukeroversikten til PDF.
 
Kompetanseoversikten
- Fikset feil med tabellen i Kompetanseoversikten.
 
Ordremodulen
- Fikset feil med at avsluttede og fullførte ordre ikke dukker opp i app.
 
Uke 41:
Rapporter
- Nytt fakturagrunnlag er nå gjort om til standard hos alle kunder. Gammelt fakturagrunnlag er enda tilgjengelig via link nederst på siden.
 
HMS/KS
- Fikset feil med at det ikke var mulig å eksportere mellomlagrede skjema til PDF som manglet dato for signatur.
 - Fikset feil med at det ikke var mulig å scrolle i listen over ansatte ved utsending av lesebekreftelse.
 - Fikset feil med at RUH-statistikken ikke viste alle navn på kolonner. Høyden på grafen er økt slik at mer data vil være synlig.
 
Uke 40:
HMS/KS
- Nå mulig å aktivere/deaktivere flere skjemamaler om gangen ved å bruke multiselect-tool. Gjelder både i skjemamalbiblioteket og skjema-oversikt i prosjekt.
 - Lagt til ny funksjonalitet som tillater tvungen oppdatering av ny versjon av skjemamal. Hvis det opprettes ny versjon av et skjema i skjemamalbiblioteket vil man nå få valget om å distribuere ny versjon til alle prosjekter som skjema er tilkoblet. Ett unntak for dette vil være hvis et prosjekt har en prosjekttilpasset versjon av skjemamalen. Skjemamaler i en håndbok vil heller ikke være påvirket av denne endringen, og må oppdateres manuelt.
 
Prosjekter/kunder
- Lansert Prosjektpris-side inne på alle prosjekter.
 - Fikset feil med at inaktive aktiviteter var synlig i kalkulert forbruk i sidepanelet i prosjektoversikten. Inaktive aktiviteter vil fremdeles vises enten hvis det er lagt til kalkulert forbruk på aktiviteten, eller det er registrert timer med aktiviteten.
 
Verktøymodulen
- Fikset feil med at det ikke ble foreslått nytt internnummer ved opprettelse av nytt verktøy.
 
Ordremodulen
- Lansert knapp i ordremodulen som lar deg bytte mellom nye og gamle sider.