Firmadetaljer

Timeføringsinnstillinger

Hvordan tilpasse timeføringen i SmartDok?

I SmartDok kan du enkelt tilpasse timeføringsinnstillingene slik at de passer din bedrifts rutiner. Dette gjøres under firmainnstillingene på web.
Merk: kun administratorer har tilgang til firmainnstillingene. 

Slik finner du timeføringsinnstillingene

  1. Gå til FirmainnstillingerFirmadetaljer

  2. Velg fanen ModulinnstillingerTimeføringsinnstillinger

  3. Aktiver ønskede innstillinger og trykk Lagre.

Timeføringsinnstillinger

Timeføringsfrister
Definer hvor mange dager før og etter en arbeids- eller fraværsdag ansatte kan føre timer.
Les mer om timeføringsfrister her


Fraværsregistrering og fraværsprosjekter

Aktiver mulighet for fraværsregistrering med tilhørende lønnsarter. Ved behov kan du også aktivere fraværsprosjekter slik at fravær kun kan føres mot spesifikke prosjekter. Merk: Du kan ikke registrere normal arbeidstid på et fraværsprosjekt.
Les mer om fraværsregistrering her


Registrering av aktivitet

Gjør det mulig for brukere å velge aktivitet i timeregistreringen. Aktivitetslisten opprettes av administrator via Firmainnstillinger → Aktiviteter.
Les mer om hvordan du oppretter aktiviteter her


Obligatoriske kommentarer

Krev at brukere legger inn kommentar før innsending av timer. Sikrer at viktig dokumentasjon ikke uteblir.


Avviks-, endrings- og regningsarbeid

Legger til nedtrekksfelt i timeregistrering for å merke timer som avvik, endring eller fakturerbart arbeid. Disse registreringene kan filtreres ut i flere rapporter.
Les mer om endrings-, avviks-, og regningsarbeid her. 


Perioderegistrering av timer

Gir brukere tilgang til forenklet kalendervisning for å føre timer. Egnet for prosjektledere og administrative roller. Tilgang til periodegistrering må defineres per bruker i tilgangskontrollen.
Les mer om perioderegistrering her


Signatur fra oppdragsgiver

Aktiverer funksjon der ansatte kan få timene sine signert og godkjent av oppdragsgiver direkte i appen. Godkjente timer vises i egen rapport på web.
Les mer om signaturfunksjonen her


Avdeling på timeregistrering

Denne funksjonen legger til felt for avdeling i timebildet. Aktiveres av SmartDok Support.
Kontakt support dersom dette ønskes.

Andre tilpasninger

SmartDok tilbyr også flere opsjoner for timeføringsoppsett. Har dere behov som ikke er dekket i oppsettet over? Kontakt support for hjelp og veiledning.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.