Hvordan sette opp og endre tilganger i Ressursplanlegger 2.0?
Ressursplanlegger 1.0 er den tidligere versjonen av Ressursplanlegger-modulen i SmartDok, mens Ressursplanlegger 2.0 er den nyeste utgaven.
Denne artikkelen veileder hvordan man setter opp og endrer tilganger i Ressursplanlegger 2.0.
Ressurser
- Ansatte og maskiner som allerede er registrert som ressurser i Ressursplanlegger 1.0, vil fortsatt være tilgjengelig i Ressursplanlegger 2.0.
- Ressurser legges til via Ressursplanlegger --> Legg til ressurser. Her kan du velge mellom brukere, maskiner eller opprette eksterne ressurser.
- Ved opprettelse av nye brukere kan du spesifisere om de også skal være en ressurs.
- Maskiner kan defineres som ressurser via Maskinoversikten.
Tilganger
- Tilgang til Ressursplanlegger 2.0 administreres under Ressursplanlegger --> Tilgangskontroll.
- Kun brukere med rollen Bas eller Prosjektadministrator vil være synlig i denne listen.
- Under Tilgangskontroll spesifiserer man også om brukere skal ha lese- eller skriverettigheter i Ressursplanlegger 2.0.
Infovideo om Ressursplanlegger 2.0 kan sees HER.
For å få tilgang til Ressursplanlegger 2.0 må du kontakte SmartDok support.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Hvordan legge til en reaktivert bruker som ressurs?
Når en tidligere avsluttet bruker er reaktivert i SmartDok (status endret til Aktiv), kan vedkommende legges til som ressurs i Ressursplanleggeren via Legg til ressurser – på samme måte som for øvrige brukere.
Hvordan fjerne en bruker fra Ressursplanleggeren?
For å fjerne en bruker som ressurs i Ressursplanleggeren, gjør følgende:
-
Gå til Ressursplanlegger → Legg til ressurser
-
Klikk på Rediger ved siden av den aktuelle ressursen
-
Fjern avhukingen for Aktiv, og trykk Lagre.
Du kan enkelt legge tilbake fjernede ressurser senere ved å bruke funksjonen Legg til person/maskin.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.