Opprette lønnsarter til timeregistrering
Timeregistreringen til de ansatte har et eget felt for lønnsarter og her må administrator opprette de lønnsartene som gjelder for deres firma.
Ofte så har man ikke mer enn 2 lønnsarter som genererer hovedlønnen til de ansatte. Timelønn og fastlønn er stort sett de som går igjen hos våre kunder. Trenger dere flere og er usikre på hvordan oppsettet skal være, kan dere ta kontakt med vår supportavdeling.
Hjelpevideo for hvordan du oppretter ordinær lønnsart kan du se her.
Denne artikkelen forklarer hvordan man i praksis oppretter lønnsarter.
Koder på lønnsarter mtp fileksport fra SmartDok til lønnssystem
Dersom dere skal ta ut en lønnsfil fra SmartDok via eksport så må kodene til alle lønnsarter stemme overens med lønnssystemet. Snakk med din regnskapsfører dersom du er usikker på hvilke koder du skal bruke.
For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.