Oppdragsgivers signatur på timeregistreringer i SmartDok-appen
Hvordan kan ansatte få sine timer signert og godkjent av oppdragsgiver i SmartDok-appen?
I SmartDok kan ansatte enkelt få timeregistreringene sine godkjent og signert av oppdragsgivers representant (godkjenner) direkte via appen. Følg trinnene nedenfor for å bruke funksjonen.
Slik får du oppdragsgivers signatur i SmartDok-appen
- 
Før timer som normalt:
- Timene føres som vanlig i appen.
 - Når arbeidsperioden er over, og signatur og godkjenning fra oppdragsgiver ønskes, oppsøk representanten (godkjenner).
 
 - 
Hent fram timeregistreringer:
- Gå til Meny → Timer → Velg Signatur oppdragsgiver.
 - Velg prosjekt og periode for de timene som skal signeres via Endre utvalg.

 - Marker de registreringene som skal godkjennes.

 
 - 
Få signatur:
- Trykk på Signer valgte og lever telefonen til godkjenner.
 - Godkjenner får en oppsummering av:
- Prosjekt.
 - Periode.
 - Personer.
 - Totale arbeidstimer (og evt. maskintimer).
 
 
 - Når alt er klart for godkjenning, trykk på Godkjenn og signer valgte. Les mer om godkjenningsprosessen under.
 
Godkjenningsprosessen for oppdragsgiver:
- 
Gjennomgang:
- Godkjenner kan fjerne markeringen på registreringer som ikke anses som korrekte.
 - De avviste registreringene må rettes opp av den ansatte før de kan signeres på nytt.
 
 - 
For tidligere registrerte godkjennere:
- Hvis godkjenner allerede er registrert for prosjektet (hos hvilken som helst av firmaets andre ansatte), kan vedkommende velge sitt navn fra listen for å gå direkte til signering.
 
 - 
For nye godkjennere:
- Dersom dette er første gang godkjenneren signerer, må de registrere seg:
- Trykk på +-tegnet for å legge til ny godkjenner.
 - Fyll ut navn, firma, e-postadresse, telefonnummer og prefiks.
 - Trykk på Send kode for å motta en verifiseringskode på telefon.
 - Legg inn koden i registreringsbildet for å fullføre registreringen.
 - Trykk så på Lagre. 

 
 
 - Dersom dette er første gang godkjenneren signerer, må de registrere seg:
 - 
Signering:
- Godkjenner signerer på skjermen og trykker Lagre for å fullføre.
 - De valgte registreringene blir nå signert, og en oppsummering vises.
 
 
Hva skjer etter signering?
- 
SMS-bekreftelse:
- Godkjenner mottar en SMS med en oppsummering av de signerte timene og beskjed om at en detaljert kvittering er sendt til e-posten.
 
 - 
Tilbake til start:
- Appen returnerer til utgangspunktet, og alle signerte og godkjente registreringer fjernes fra visningen.

 
 - Appen returnerer til utgangspunktet, og alle signerte og godkjente registreringer fjernes fra visningen.
 
Hva er den nye SmartDok-appen?
SmartDok-appen er en ny versjon av SmartDok-appen. Appen het tidligere SmartDok UE 2.0, men har nå fått nytt navn.
Vår gamle SmartDok-app erstattes fullstendig av den nye appen i 2026 og har dermed fått navnet SmartDok Gammel. Denne vil fjernes fra App Store og Google Play den 31.12.2025.
Den nye appen kan tas i bruk allerede nå og har de aller fleste funksjoner som SmartDok Gammel-appen har.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.