Hvordan kan ansatte få sine timer signert og godkjent av oppdragsgiver i SmartDok Ny-appen?
I SmartDok kan ansatte enkelt få timeregistreringene sine godkjent og signert av oppdragsgivers representant (godkjenner) direkte via appen. Følg trinnene nedenfor for å bruke funksjonen.
Slik får du oppdragsgivers signatur i SmartDok Ny-appen
-
Før timer som normalt:
- Timene føres som vanlig i appen.
- Når arbeidsperioden er over, og signatur og godkjenning fra oppdragsgiver ønskes, oppsøk representanten (godkjenner).
-
Hent fram timeregistreringer:
- Gå til Meny → Timer → Velg Signatur oppdragsgiver.
- Velg prosjekt og periode for de timene som skal signeres via Endre utvalg.
- Marker de registreringene som skal godkjennes.
-
Få signatur:
- Trykk på Signer valgte og lever telefonen til godkjenner.
- Godkjenner får en oppsummering av:
- Prosjekt.
- Periode.
- Personer.
- Totale arbeidstimer (og evt. maskintimer).
- Når alt er klart for godkjenning, trykk på Godkjenn og signer valgte. Les mer om godkjenningsprosessen under.
Godkjenningsprosessen for oppdragsgiver:
-
Gjennomgang:
- Godkjenner kan fjerne markeringen på registreringer som ikke anses som korrekte.
- De avviste registreringene må rettes opp av den ansatte før de kan signeres på nytt.
-
For tidligere registrerte godkjennere:
- Hvis godkjenner allerede er registrert for prosjektet (hos hvilken som helst av firmaets andre ansatte), kan vedkommende velge sitt navn fra listen for å gå direkte til signering.
-
For nye godkjennere:
- Dersom dette er første gang godkjenneren signerer, må de registrere seg:
- Trykk på +-tegnet for å legge til ny godkjenner.
- Fyll ut navn, firma, e-postadresse, telefonnummer og prefiks.
- Trykk på Send kode for å motta en verifiseringskode på telefon.
- Legg inn koden i registreringsbildet for å fullføre registreringen.
- Trykk så på Lagre.
- Dersom dette er første gang godkjenneren signerer, må de registrere seg:
-
Signering:
- Godkjenner signerer på skjermen og trykker Lagre for å fullføre.
- De valgte registreringene blir nå signert, og en oppsummering vises.
Hva skjer etter signering?
-
SMS-bekreftelse:
- Godkjenner mottar en SMS med en oppsummering av de signerte timene og beskjed om at en detaljert kvittering er sendt til e-posten.
-
Tilbake til start:
- Appen returnerer til utgangspunktet, og alle signerte og godkjente registreringer fjernes fra visningen.
- Appen returnerer til utgangspunktet, og alle signerte og godkjente registreringer fjernes fra visningen.
Hva er SmartDok Ny-appen?
SmartDok Ny-appen er den nye hovedappen til SmartDok. Appen het tidligere SmartDok UE 2.0. Ved lansering har appen navnet SmartDok Ny for å skille den fra den gamle utgaven. Mot slutten av 2025 endres navnet til SmartDok.
Den tidligere hovedappen får navnet SmartDok Gammel. Denne vil fjernes fra App Store og Google Play den 31.12.2025.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.