Hva er maskinkategorier, og hvorfor bruke dem?
Maskinkategorier i SmartDok gjør det mulig å dele opp maskinparken i oversiktlige grupper som for eksempel gravemaskiner, hjullastere, lastebiler, firmabiler, osv. Dette gjør det enklere for ansatte å finne maskiner i appen og for administratorer, prosjektadministratorer eller baser å sortere og administrere maskiner i Maskinoversikten.
Slik oppretter du en ny maskinkategori:
-
Gå til:
- Maskiner → Velg Ny maskinkategori.
-
Fyll ut følgende informasjon:
- Navn: Gi kategorien et beskrivende navn.
- Kommentar (valgfritt): Legg til eventuelle detaljer for intern bruk.
-
Klikk på Lagre for å opprette maskinkategorien.
Aktivere maskinkategorier:
- Dersom dere har maskinmodulen, men ikke har tilgang til maskinkategorier, kan dere kontakte vår support for å aktivere denne funksjonen på deres SmartDok-konto.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Kan jeg deaktivere en maskinkategori?
Ja, det er mulig å deaktivere en maskinkategori. Se veiledningen HER for mer informasjon.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har tilgang til denne funksjonen/modulen?
Kontakt vår salgsavdeling eller ring 90 40 33 33 for mer informasjon om hvordan du kan aktivere maskinkategorier.
Hvem kan opprette og administrere maskinkategorier?
Brukere med rollene Administrator, Prosjektadministrator, eller Bas kan opprette og administrere maskinkategorier.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.