Fast e-postmottakere på en skjemamal
Hvordan legger jeg til/endrer faste e-postmottakere på en skjemamal?
Følg disse stegene for å legge til en e-postmottaker i en sjekkliste:
Legge til faste e-postmottakere på en skjemamal
- Gå til SmartMEF eller HMS/KS.
- Velg Skjemamalbiblioteket.
- Finn og klikk på skjemamalen du ønsker å endre eller legge til e-postmottaker på.
- Klikk på linjen for valgt skjemamal. Et felt åpnes til høyre på skjermen.
- Klikk på Ny versjon nederst til høyre for å åpne Skjemabyggeren.
- Gå til Innstillinger i boksen som vises ved siden av skjemamalen.
- Klikk på Rediger i feltet Fast E-postkopi.
- Skriv inn e-postadresse. Trykk Legg til.
- For å legge til flere e-postadresser, bruk Legg til-knappen.
- Trykk Lagre.
Når endringene er lagret, vil systemet automatisk sende varsler til de angitte e-postmottakerne hver gang et skjema sendes inn med den tilknyttede skjemamalen.
Fjerne faste e-postmottakere fra en skjemamal
-
Gå til HMS/KS eller SmartMEF → Velg Skjemamalbiblioteket.
-
Finn ønsket skjemamal og klikk på linjen for malen. Detaljpanelet åpner seg på høyre side.
-
Klikk på Ny versjon nederst i detaljpanelet. Skjemamal åpnes i Skjemabyggeren.
-
Gå til Innstillinger i boksen ved siden av skjemaet.
-
Klikk på Rediger i feltet Fast e-postkopi.
-
Trykk på krysset ved e-postadressene du ønsker å fjerne.
-
Klikk på Lagre.
-
Når du er klar, trykk på Publiser for å gjøre den nye versjonen tilgjengelig.
Merk: Hvis faste e-postmottakere er lagt til på en prosjekttilpasset skjemamal, må endringene gjøres direkte på skjemamalen på prosjektet.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.