Her listes de siste endringene i SmartDok, både på web og i app.
Uke 39:
Integrasjoner
- Endring i integrasjon mot PowerOffice. Skal nå være mulig å sette SmartDok som mastersystem i integrasjonsoppsettet. Gjelder for synkronisering av prosjekt/underposjekt og aktiviteter. Les oppdatert artikkel HER.
- Fikset feil med at eksporterte maskintimer ikke lenger var merket som «eksportert» hvis selve timeregistreringen ble endret i etterkant av eksport.
Timer
- Utvidet kommentarfelt i timeregistrering slik at flere enn to linjer kan leses.
Rapporter
- Lagt til aktivitetskategori i Timerapporten.
- Fikset feil med at Leverandørfaktura krasjet hvis man lagret et dokument der det var brukt spesialtegn.
- Fikset feil i fakturagrunnlag, når man legger til en ny linje vises ikke enhet dersom man velger samme enhet to ganger.
HMS/KS
- Fikset feil med at mellomlagret skjema ikke kan sendes inn på prosjekt pga. manglende kobling mellom skjema og prosjekt, selv om skjema og underprosjekt er koblet sammen.
- Ny funksjonalitet: Nå mulig å lage passord på PDF-filer som eksporteres ut fra SmartDok, les mer om dette HER.
Maskinmodulen
- Fikset feil med at bilde i en feilmelding (maskiner) som åpnes i fullskjerm ikke kan lukkes igjen.
Annet
- Fikset feil med at en tilpasset rolle har tilgang til kompetanser til en bruker via brukeroversikten, selv om den tilpassede rollen ikke skal ha tilgang til kompetanser.
- Fikset feil med pop-up feilmeldinger som dukker opp i tilgangskontroll-siden når man bytter mellom fanene.
- Fikset feil med at tilpasset rolle som hadde tilgang til å administrere brukere, ikke hadde tilgang til å aktivere/deaktivere brukere.
Uke 38:
HMS/KS
- Ny funksjonalitet: Nå mulig å endre RUH om til Kvalitetsavvik og motsatt, les mer om dette HER.
- Varsel som sendes ut når RUH/Kvalitetsavvik blir sendt inn inneholder nå vedlegg/bilder, men gjelder kun for app.
- Fikset feil med at et nytt dokument som er importert til en håndbok ikke blir synlig for bruker.
Firmainnstillinger
- Under Mine innstillinger --> Koble bruker så har siden fått et nytt design.
- Under Timeføringsrutine har siden fått et nytt design.
Uke 37:
Prosjekter/kunder
- I prosjektoversikten skal prosjektene nå være alfabetisk sortert.
App
- Fikset feil med at Android enheter ikke mottok pushvarsel.
- SmartDok UE-2.0 appen har gjort endringer på login skjermen, den ser slik ut nå:
Dokumentsenteret
- Fikset feil med at det ikke var mulig å åpne Dokumentsenter og dra en fil fra datamaskinen og over til Dokumentsenteret.
HMS/KS
- Fiket feil med at deaktiverte prosjekter manglet i listen på SJA.
Integrasjoner
- Fikset feil i Payroll med at ansattvalidering mislykkes hvis det er arbeidstimer med ikke-eksporterlønn og en ansatt ikke er i lønnslisten.
Uke 36:
HMS/KS
- Fikset feil med at fyll ut skjema visning hopper hvis overskriften ikke er synlig på skjermen.
Mannskapsliste
- Fikset feil med at det var mulig å legge til samme HMS-kortnummer på to forskjellige brukere på samme SmartDok-konto.
- Fikset feil med at enkelte UE-brukeres registrering i Mannskapsliste ikke ble sendt over til HMSreg.
Uke 34 & 35:
HMS/KS
- Fikset feil med at det var mulig å huke vekk tilgang til Dokumentsenteret for brukere i roller/tilgangsnivå. Dette skal nå ikke være mulig lenger.
- Fikset feil med at bilder eldre enn 1 dag forsvinner fra prosjektets dashbord nyhetswdiget.
- Fikset feil der navnet til den siste som sendte inn bilde via skjema overstyrer alle de andre innsenderens navn.
App
- Fikset feil på iOS enheter der man ble kastet ut av appen alle plasser der man velger egendefinert periode, eks. timestatestikksiden.
- Fikset feil der siste innsendte bilde i app / først for nett overstyrer innsendt tid for alle tidligere innsende bilder i skjema.
Maskin
- Fikset feil med at SMS-varsel ikke ble sendt ut på servicelinjer.
Kompetanse
- Endret ikon i kompetanseoversikt, skal se slikt ut nå:
Annet
- Fikset feil med at brukere logges ut etter 10 sekund dersom tidssonen er satt til +5 timer.
Uke 31, 32 & 33:
Firmainnstillinger
- Nå lansert ny funksjon for tilpassede roller og tilgangsnivåer, les mer om dette HER.
Rapporter
- Fikset logo på fakturagrunnlag når man eksporterer den til PDF.
Prosjekter/kunder
- Fikset slik at oversiktslisten med underprosjekter nå sorteres i alfabetisk rekkefølge.
HMS/KS
- Fikset timeout feil ved eksport av HTMLPDF.
- Ny funksjonalitet: Er nå mulig å koble skjema til underprosjekt via prosjektets dashbord:
Les mer om funksjonaliteten HER.
Uke 30:
Timer
- Fikset feil med fraværsregistrering i app.
HMS/KS
- Fikset feil med visning av skjemaversjoner i skjemamalbiblioteket.
Uke 29:
Mannskapslister
- Fikset feil med at appen lukker seg når bruker registrerer seg inn på mannskapslista, når telefonen ikke har dekning eller stedstjenester er avslått.
- Fikset feil med at PDF-rapport av "Oversiktslister" manglet logo, lokasjon og bruker.
Rapporter
- Fikset feil med at det ikke var mulig å lagre endring i Leverandørsfaktura når kun kommentarfeltet var redigert.
- Fikset feil med at det ikke var mulig å redigere eller laste ned Leverandørsfaktura når vedlegg ble åpnet i fullskjerm.
- Fikset feil med at faktura ikke blir skannet inn i Leverandørsfaktura.
HMS/KS
- Skal nå være mulig å slette maskin- og prosjektmapper i Dokumentsenteret. Mappen må være tom for at det skal være mulig å slette den.
- Fikset feil med oversettelse i PDF-eksport gjort av norsk eller svensk bruker.
Uke 28:
Integrasjoner
- Er nå mulig å inkludere varekommentar på synkroninseringsinnstillinger ved synk av varer til Visma.net.
Timer
- Fikset feil på timekonto med at det avrundes feil ved små verdier som 1 minutt. Det oppstår pga. databasen som lagrer to signifikante desimaler for timene.
Prosjekter/kunder
- Fikset feil med at innstillinger for "Fakturering - Status"-widgeten ikke lagres.
HMS/KS
- Fikset feil med at eksport av PDF-filer feiler dersom det tar lengre enn 5 sekunder. Er fortsatt utfordring med større PDF-filer, men utvikling jobber med å fikse dette til neste bygg.
- Fikset feil med at skjema som er slettet fra en dokumenthåndbok er merket som importert.
Mannskapsliste
- Fikset feil med at det vises feil tid i Mannskapslisten.
Rapporter
- Fikset feil med at endringer i Leverandørsfaktura kan lagres uten å velge prosjekt.
- Fikset feil med at bruker kan lagre endringer uten at fakturalinjer er lagt til i Leverandørsfaktura.
Uke 27:
Integrasjoner
- Brukerkostnads-felt skal nå være mulig å aktivere for iizy integrasjoner.
- Fikset feil med Visma Payroll integrasjon: Hvis underprosjekt er null, vil underprosjektkostnadsdimensjonen i integrasjonen mislykkes.
Rapporter
- Fikset feil med at kun vedlegg i Leverandørsfaktura ble lastet ned, og ikke selve leverandørsfakturaen.
HMS/KS
- Gjort nye oppdateringer i Innholdsfortegnelsen i Dokumentbiblioteket - er lagt til flere tilleggsalternativer/handlinger man nå kan gjøre der.