Fakturagrunnlag 2.0

Oversikt over opprettede fakturagrunnlag i Fakturagrunnlag 2.0

Hvor finner jeg oversikt over opprettede fakturagrunnlag i Fakturagrunnlag 2.0?

Fakturagrunnlag 1.0 er den tidligere versjonen av Fakturagrunnlag i SmartDok, mens Fakturagrunnlag 2.0 er den nyeste utgaven. 

Denne artikkelen er en veiledning for Fakturagrunnlag 2.0.

Hvor finner jeg oversikt over opprette fakturagrunnlag? 

  • Gå til Rapporter → Fakturagrunnla.
  • Klikk på lenken nederst på siden for å gå til ny fakturagrunnlagsside (Fakturagrunnlag 2.0). 

  • Gå til fanen Oversikt.


Tilpasse oversiktslisten over opprettede fakturagrunnlag

Du kan tilpasse visningen ved å bruke periode, status og filter. Dette gir en oversikt over alle opprettede fakturagrunnlag på firmakontoen.

Status

Velg om du ønsker å vise utkast av fakturagrunnlag eller fullførte fakturagrunnlag. 

  • Utkast

  • Fullført

Filter

  • Prosjekt

  • Underprosjekt

  • Kunde

  • Avdeling

Lagre oppsett for senere bruk

Det er mulig å lagre oppsett for senere bruk:

  1. Trykk Oppsett.

  2. Velg Lagre gjeldende oppsett.


Vis/skjul kolonner

Via Mer-knappen på høyre side kan du tilpasse hvilke kolonner som vises i oversikten. Du kan vise eller skjule:

  • Sum

  • Opprettet

  • Opprettet av

  • Deres referanse

  • Nummer

  • Sendt

  • Status

Eksportere oversikt over fakturagrunnlag

  • Oversikten kan eksporteres til PDF eller Excel.

  • Gå til Mer → Fileksport → Eksporter til PDF eller Excel

Eksportere fakturagrunnlag samlet i en PDF eller enkeltvis

  1. Gå til Oversikt over fakturagrunnlag.
  2. Huk av de fakturagrunnlagene du ønsker å eksportere.
  3. Et sidepanel åpnes på høyre side av skjermen.
  4. Trykk på knappen Lag faktura PDF.
  5. Velg ønskede PDF-innstillinger.
    Huk av Lag samlet PDF dersom du ønsker en PDF som inkluderer alle valgte fakturagrunnlag.
    Dersom du ønsker å laste ned alle valgte fakturagrunnlag enkeltvis, fjern avhukingen på Lag samlet PDF

  6. Trykk Opprett.
  7. PDF av alle valgte fakturagrunnlag lastes nå ned på din PC.

Detaljer for fakturagrunnlag

Når du trykker på et fakturagrunnlag i oversikten, åpnes et sidepanel til høyre. Her ser du en kort oppsummering av fakturagrunnlaget:

  • Prosjekt
  • Nummer

  • Referanse

  • Fanen Detaljer viser grunnleggende informasjon

  • Fanen Logg viser endringer som er gjort på fakturaen

Fullførte fakturagrunnlag

  • Fullførte fakturaer kan gjøres om til utkast igjen i sidepanelet ved å trykke på knappen Tilbake til utkast.

  • Via Mer-knappen i sidepanelet kan du opprette en faktura-PDF.

Utkast av fakturagrunnlag

På utkast kan du i sidepanelet velge å:

    • Redigere utkast: Fortsett å jobbe med et utkast

    • Fullføre faktura: Marker fakturagrunnlaget som ferdig

    • Slette utkast:  Fjerner utkastet og frigir linjene

  • Via Mer-knappen i sidenpanelet kan du se en forhåndsvisning av PDF.

Tilleggsressurser


Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.