Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Q4 Oktober–Desember 2025

Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.

Uke 46:

Firmainnstillinger

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å slette en gruppe som inneholdt inaktive brukere.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig for tilpassede prosjektadmin/bas-roller kunne se og redigere prosjektspesifikke lønnsarter og tillegg, selv om riktige tilganger var gitt.

Prosjekter/kunder

  • Hvis en kunde ikke har integrasjon mot HMSReg aktivert vil de nå få opp informasjon i prosjektdetaljene om at dette er en mulighet i SmartDok.
  • Lagt til en laste-indikator ved innhenting av prosjektlisten ved oppretting av nytt område. Prosjektlisten kan bruke noe tid å laste hvis man har mange aktive prosjekter, noe som har blitt misforstått som feil i systemet.
  • Forbedret nedtrekkslisten i Prosjekter. Nå mulig å bytte mellom aktive og avsluttede prosjekter og ordrer i nedtrekkslisten, mulig å søke etter prosjekt og ordrer, ordrer er vist separat fra prosjekter og vi viser type etter navn så prosjekter og ordrer enkelt kan skilles, og mulig å vise kun prosjekter/ordrer eller begge om ønskelig.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å opprette nytt område.

HMS/KS

  • Nå mulig å sende RUH/Kvalitetsavvik-rapporter på e-post til ønskede mottakere. Denne funksjonen var tidligere tilgjengelig via Rapporter-siden i RUH/Kvalitetsavvik og er nå lagt til i Oversikt-siden. Rapportene vil bli sendt som PDF uten dokumenthistorikk, men alle bilder/vedlegg følger med.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å eksportere RUH til PDF.
  • Forbedret logikken for utsending av e-postkopi av RUH/kvalitetsavvik. Hvis samme e-postadresse er lagt til for Bedriftens HMS-ansvarlig, Prosjektets HMS-ansvarlig og underprosjektets HMS-ansvarlig, så vil det kun sendes ut én e-post til denne e-postadressen (Bedriftens HMS-ansvarlig).

Verktøymodulen

  • Nå mulig å flytte flere verktøy om gangen ved bruk av multiselect.

Rapporter

  • Fikset feil med at manuell skanning av faktura i Leverandørfaktura feilet.

Priskatalog

  • Nå mulig å endre dato tilbake i tid på en prisjustering i Priskatalog. Det er også mulig å slette en prisjustering.

 

Uke 45:

HMS/KS

  • Ved redigering av et mellomlagret skjema var det tidligere slik at hvis man klikket utenfor pop-up vinduet så lukket skjemaet seg, og alle endringer gjort ble borte. Det er nå lagt til en "forkast endringer"-knapp man må klikke på først for å kunne lukke vinduet hvis det er gjort endringer i skjemaet.
  • Implementert piler slik at man kan bla mellom innsendte skjema når de er åpnet i forhåndsvisning.
  • Fikset feil med at innsendte skjema ble vist som flagget, selv om de ikke var det.

Maskinmodulen

  • Maskinlogg er lagt til igjen i sidepanelet for maskindetaljer.
  • Forbedret periodevelgeren ved å legge til en tøm-knapp på sidene under Maskiner.
  • Gjort forbedringer/fikset feil med maskinloggen.

Firmainnstillinger

  • Lagt til punkter ved tilpasninger av roller i Roller/tilgangsnivå.
  • Fikset feil med at man fikk uventet feil når man omorganiserte lønnsarter.
  • Lagt til ny kolonne for HMS-kort detaljer i Brukeroversikten. Denne er ved default deaktivert, og må legges til i "Vis eller skjul kolonner".
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å lagre en gruppe med kun ordinære lønnsarter, hvis fraværslønnsarter var deaktivert i modulinnstillingene.

Priskatalog

  • Lagt til kolonner for enhet og kategori i Priskatalog og Prosjektpris for Vareforbruk og Vareproduksjon.

Rapporter

  • Fikset feil med at kolonnen for "registrert av" i Fakturagrunnlag (excel) --> Registrerte varer i et prosjekt var tom.

 

Uke 44:

HMS/KS

  • Fikset feil med at e-post ble sendt ut ved mellomlagring av skjema. Nå skal e-post kun sendes ut til angitte mottakere ved innsending av skjema.
  • Lagt til "clear" og "siste 30 dager" i periodevelgeren i innsendte skjema-siden, endring/tillegg og kvalitetsavvik-oversikten. Ved default skal perioden settes til "siste 30 dager" på disse sidene.
  • Ny oppdatering for SmartMEF-kunder - nye MEF-skjemamaler som legges til i MEF-master konto vil nå automatisk distribueres til skjemamalbiblioteket til SmartMEF-kunder. Tidligere måtte kunder manuelt importere inn nye MEF-skjemamaler til skjemamalbiblioteket. Kunder kan enkelt deaktivere nye skjemamaler de ikke har behov for.
  • Fikset feil med at avhukingen "vis avsluttede prosjekt" på innsendte skjema-siden viste feil prosjekter.
  • Fikset feil med at AI summeringen for RUH og Kvalitetsavvik ikke fungerte som forventet. AI-summeringen skal nå være mer nøyaktig og hensynta tekst i selve rapportene.
  • Fikset feil med at sortering på Modul og Kategori ikke fungerte i Skjemamalbiblioteket.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at feilmelding i sidepanelet på Maskiner --> Feilmelding var delvis skjult.

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at eksport PDF (visuell) i Ressursplanlegger 2.0 feilet.

Firmainnstillinger

  • Fikset feil med at hele menyen ikke var synlig på web.
  • Fikset feil med avstand mellom bruker-ikonene ved bytte av bruker.
  • Fikset feil med at brukere med tilpassede roller ikke fikk tilgang til menypunktet for mannskapsliste i appen hvis administrator som opprettet rollen ikke hadde et gyldig HMS-kort registrert på sin bruker.
  • Fikset feil med at hvis man hadde flere enn 8 koblede brukere, så var ikke hele listen synlig.

Ordremodulen

  • Fjernet linker til gamle aspx-sider nederst på sidene i Ordremodulen. Sidene er enda tilgjengelig via linkene /prosjekt/Areas.aspx og /prosjekt/NewArea.aspx hvis kunder har disse lagret eller bokmerket.

Uke 43:

HMS/KS

  • Lansert utvidet e-post funksjonalitet for Kvalitetsavvik. Alle innstillinger som var satt fra før av består, men man kan nå også legge til flere roller i oppsettet for e-post.
  • Lansert ny oversiktsside for Kvalitetsavvik. Menypunktet "Registrer kvalitetsavvik" er fjernet og brukere kan nå registrere avvik via oversiktssiden (likt som for RUH).
  • Fikset feil med at e-post ble sendt ut ved mellomlagring av skjema. Nå skal e-post kun sendes ut til angitte mottakere ved innsending av skjema.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at detaljer i Maskinoversikten ikke vil laste.
  • Nå mulig å velge maskinkategori ved registrering av feilmelding på maskin.
  • Fikset feil med at dashbord-widget for "Maskiner - service/vedlikehold" alltid viste 0 på "Utløpte serviceintervall".

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at tilkoblede ressurser også var synlig under relaterte ressurser.
  • Fikset feil med at feil feilmelding ble vist dersom man planla for en bruker som allerede var planlagt for.
  • Fikset feil med at inaktive maskinkategorier ble vist i nedtrekkslisten i Ressursplanlegger 2.0 når man filtrerte på maskinkategorier.
  • Fikset feil i Ressursplanlegger 2.0 som gjorde at innlastning var svært tregt.

Prosjekter/kunder

  • Endret maks antall karakterer i kundenavn-feltet for underprosjekter til 50.

Verktøymodulen

  • Gamle verktøy-sider er nå fullstendig fjernet.

Uke 42:

HMS/KS

  • Fikset feil med at prosjekt-ID ble vist i stedet for prosjektnavn i en innsendt SJA eller Positiv observasjon hvis prosjektet var avsluttet.

Rapporter

  • Fikset feil med at mellomrom i PDF-rapporter var angitt som &#10.

Firmainnstillinger

  • Prosjektnummer vil nå alltid vises foran prosjektnavn, og er ikke en valgfri funksjon lenger.
  • Fikset feil med at roller ikke ble vist korrekt når man eksporterte Brukeroversikten til PDF.

Kompetanseoversikten

  • Fikset feil med tabellen i Kompetanseoversikten.

Ordremodulen

  • Fikset feil med at avsluttede og fullførte ordre ikke dukker opp i app.

Uke 41:

Rapporter

  • Nytt fakturagrunnlag er nå gjort om til standard hos alle kunder. Gammelt fakturagrunnlag er enda tilgjengelig via link nederst på siden.

HMS/KS

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å eksportere mellomlagrede skjema til PDF som manglet dato for signatur.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å scrolle i listen over ansatte ved utsending av lesebekreftelse.
  • Fikset feil med at RUH-statistikken ikke viste alle navn på kolonner. Høyden på grafen er økt slik at mer data vil være synlig.

Uke 40:

HMS/KS

  • Nå mulig å aktivere/deaktivere flere skjemamaler om gangen ved å bruke multiselect-tool. Gjelder både i skjemamalbiblioteket og skjema-oversikt i prosjekt.
  • Lagt til ny funksjonalitet som tillater tvungen oppdatering av ny versjon av skjemamal. Hvis det opprettes ny versjon av et skjema i skjemamalbiblioteket vil man nå få valget om å distribuere ny versjon til alle prosjekter som skjema er tilkoblet. Ett unntak for dette vil være hvis et prosjekt har en prosjekttilpasset versjon av skjemamalen. Skjemamaler i en håndbok vil heller ikke være påvirket av denne endringen, og må oppdateres manuelt.

Prosjekter/kunder

  • Lansert Prosjektpris-side inne på alle prosjekter.
  • Fikset feil med at inaktive aktiviteter var synlig i kalkulert forbruk i sidepanelet i prosjektoversikten. Inaktive aktiviteter vil fremdeles vises enten hvis det er lagt til kalkulert forbruk på aktiviteten, eller det er registrert timer med aktiviteten.

Verktøymodulen

  • Fikset feil med at det ikke ble foreslått nytt internnummer ved opprettelse av nytt verktøy.

Ordremodulen

  • Lansert knapp i ordremodulen som lar deg bytte mellom nye og gamle sider.