Q2 April-Juni 2025

Her listes de siste endringene i SmartDok, både på web og i app.

Uke 23:

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at en over-midnatt plan i Ressursplanlegger 2.0 ble vist som to dager i Arbeidsplan 2.0. Det vil fortsatt være to dager i selve planleggeren, men dag nr.2 skjules i arbeidsplanen.

Meldinger/info

  • Fikset feil med at alle eksterne brukere ble vist når man søkte etter brukere på SMS-siden.
  • Eksterne brukere vil nå skjules hvis det filtreres på SMS-siden. Dette er pga. begrensninger med eksterne brukere (kan ikke legges til avdeling, gruppe, kompetanse etc.).
  • Fikset feil med at mottakerlister-siden på SMS-siden ikke viste noe resultater. Hvis man søkte på en mottakerliste dukket det opp resultater.
  • Hvis man skal sende ut SMS til flere enn 10 brukere om gangen må man nå skrive inn en 6-sifret kode som mottas på SMS.

Rapporter

  • Lagt til "Adm.kommentar" som kolonne i Timerapporten.

Timemodulen

  • Nå mulig å legge til start-tidspunkt for pause i en timeregistrering. Funksjonen slås på i Firmadetaljer --> Modulinnstilinger --> Timeføringsinnstillinger --> Vis pausestart.

Mannskapslister

  • Fikset feil med at hvis et HMS-kort ble skannet på de nye kortleserne, men ikke var tilknyttet en SmartDok-bruker, så ble vedkommende kun vist i Mannskapslisten og ikke i Oversiktslisten.

 

Uke 22:

Rapporter

  • Fikset feil med at endringsloggen i Leverandørfaktura viste samme dato for alle endringer som ble gjort.
  • Lagt til infotekst ved skanning av PDF i Leverandørfaktura som informerer om at alle felt må kontrolleres før lagring.
  • Fikset feil relatert til infoteksten over. Infoteksten ble ikke alltid vist under redigering av Leverandørfaktura.

Meldinger/info

  • Fikset feil med at brukerlisten på nye SMS-siden ikke var sortert alfabetisk. Brukere sorteres først A-Å, deretter vil eksterne brukere sorteres A-Å med "(ekstern)" bak navnet.

Prosjekter/kunder

  • Lansert ny Områdeoversikt som følge av at kunder med mange områder ikke fikk lastet inn den gamle oversikten. 

Maskinmodulen

  • Lagt til kolonne for timepris i Maskinoversikten. Ved default er den avslått.

Verktøymodulen

  • Nå mulig å laste opp bilde på verktøy.

HMS/KS

  • Implementert en midlertidig løsning for å optimalisere ytelse - kun mulig å eksportere 40 separate innsendte skjema som PDF om gangen per nå.

Dokumentsenteret

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å "skrolle" i Dokumentsenteret når mappen ble åpnet via en ekstern link.

 

Uke 21:

Verktøymodulen

  • Nå mulig å flytte lokasjon på flere verktøy av gangen. Vil senere også implementeres en "velg alle"-knapp.
  • Fikset feil med at "Lokalisert av" under verktøydetaljene ikke ble oppdatert med navn på bruker som flyttet verktøyet sist.

Meldinger/info

  • Lansering av sunshine-side for SMS. Samme funksjonalitet, men nytt design. Link til gammel side vil ligge nederst på siden.
  • Fikset feil med at brukerlisten på nye SMS-siden ikke var sortert alfabetisk. Brukere sorteres først A-Å, deretter vil eksterne brukere sorteres A-Å med "(ekstern)" bak navnet.

Rapporter

  • Fikset feil med at endringsloggen i Leverandørfaktura viste samme dato for alle endringer som ble gjort. 

 

Uke 20:

Prosjekter/kunder

  • Fikset feil med innlasting av Områdeoversikten. 

Meldinger/info

  • Lansert nytt design for nyhetsvarslinger fra SmartDok basert på prioriteringen av nyhetsvarselet: 

    Normal --> hvitt design
    Viktig informasjon --> blått design
    Advarsel/feil --> gult design.

HMS/KS

  • Fikset feil med at pop-up vindu for valg av bilde ved innsending av skjema ble hengende over andre funksjoner.

Integrasjoner

  • Fikset feil med at første dag i en periode ikke var inkludert ved synkronisering til PowerOffice v2.

Firmainnstillinger

  • Fikset feil med at SMS-kode for tilbakestilling av passord ikke ble mottatt.

 

Uke 19:

HMS/KS

  • Fikset feil med at knappene "Lukk RUH" og "Send og lukk RUH" ikke var tilgjengelig hvis nettleseren var zoomet inn på mer enn 110%.

Integrasjoner

  • Fikset feil med PowerOffice-integrasjonen. Når automatisk grunndatasynkronisering var påslått ble ikke prosjekt synkronisert over fra PowerOffice til SmartDok.

Meldinger/Info

  • Fikset feil med feil prefiks når man sendte ut SMS med annen landskode enn +47.

 

Uke 18:

Ressursplanlegger 2.0

  • Lagt til ny feilmelding "Du kan kun dele opp en plan som strekker seg over flere dager" i Ressursplanlegger 2.0 ved forsøk på å dele opp en plan for kun én dato.

Maskinmodulen

  • Endret til at detaljer for maskin og serviceintervall åpner seg umiddelbart ved å trykke på en linje i Maskinoversikt/Serviceintervaller.
  • Nå mulig å filtrere på Maskinkategori og Avdeling på Drivstoff-siden.
  • Kolonne for avdeling er nå lagt til i Maskinoversikten og Serviceintervaller.
  • Nå mulig å fjerne bilder lagt til i en feilmelding på maskin.

Timemodulen

  • Fikset feil med at inaktive lønnsarter var synlig i Godkjenning 2.0 når man redigerte flere registreringer om gangen.
  • Lagt til kolonner for "eksportert" og "eksportert eksternt" i Timerapporten.
  • Feil med sortering på navn i Godkjenning 2.0 er løst ved at sorteringsmuligheten er fjernet. Kun mulig å sortere på dato per nå.

Firmainnstillinger

  • Lagt til mulighet for å legge til / endre webadresse i Firmainnstillinger.

API

  • Implementert tilgangskontroll for API-nøkler. Allerede eksisterende nøkler vil ikke bli berørt.

 

Uke 17:

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at SMS og email-varsling i en planleggingsblokk ikke ble sendt ut hvis ingen ytterlige endringer ble gjort i blokken. "Send SMS" og "Send email" vil ikke vises før det gjøres endringer i blokken.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å bruke sort farge for et prosjekt i Ressursplanlegger 2.0.
  • Fikset feil med at hvis et prosjekt ble satt som avsluttet, og det ble gjort en endring i en planleggingsblokk så ble fargen på prosjektet endret.

HMS/KS

  • Loggen i en RUH vil nå vise om det er sendt ut epost til mottakere ved opprettelse av RUH.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at varsling ikke ble sendt ut ved innsending av feilmelding på maskin.
  • Lagt til kolonne for internkostnad i Maskinoversikten. Kolonnen er ved default avslått, og må hukes på under "Vis eller skjul kolonner".
  • Lagt til karaktergrense for kolonne for Tilbakemelding i Feilmeldingsoversikten + Lokasjon i Maskinoversikten. Det vil si at om man ønsker å se all tekst som er skrevet i disse to feltene kan man holde musepekeren over kolonnen, og teksten vil vises i en pop-up.
  • Nå mulig å se gjeldende maskin timetall og maskin kilometerstand for valgt maskin når man oppretter nytt serviceintervall.

Verktøymodulen

  • Fikset feil med at en uventet feil dukket opp ved forsøk på å redigere en verktøykategori.

Rapporter

  • Leverandørfaktura er nå aktivert for alle kunder.

 

Uke 15 / 16:

HMS/KS

  • Loggen i en RUH vil nå vise om det er sendt ut email til mottakere ved opprettelse av RUH.
  • Fikset feil med at oppsett av Kvalitetsavvik ikke var tilgjengelig hvis RUH var avslått i modulinnstillingene.
  • Fikset feil med at Kvalitetsavvik ikke ble eksportert til PDF.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at Feilmeldinger- og Drivstoff-siden var scrollbar.
  • Fikset feil med at varsling ikke ble sendt ut ved innsending av feilmelding på maskin.

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at SMS og email-varsling i en planleggingsblokk ikke ble sendt ut hvis ingen ytterlige endringer ble gjort i blokken. "Send SMS" og "Send email" vil ikke vises før det gjøres endringer i blokken.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å bruke sort farge for et prosjekt i Ressursplanlegger 2.0.
  • Fikset feil med at hvis et prosjekt ble satt som avsluttet, og det ble gjort en endring i en planleggingsblokk så ble fargen på prosjektet endret.

Verktøymodulen

  • Fikset feil med at en uventet feil dukket opp ved forsøk på å redigere en verktøykategori.

 

Uke 14:

Maskinmodulen

  • Lagt til ny rad i Maskinoversikten som viser antall resultater nederst i tabellen.
  • Fikset feil med at man ble sendt til de gamle sidene når man klikket på snarveier i dashbord-widgets for "Mine feilmeldinger på maskiner" og "Maskiner - service/vedlikehold".
  • Lagt til status-filter i Maskinoversikten.
  • Nå mulig å endre kommentar og varsling (timer/dato/km) i et serviceintervall.

Ressursplanlegger 2.0

  • Fikset feil med at fargen i fargevelgeren endret seg ved hver endring som ble gjort under planlegging på et prosjekt.

Timemodulen

  • Rekkefølgen på sammendragene øverst i Godkjenningssiden er endret fra: Ansatte - Prosjekt - Lønnsarter til: Prosjekt - Lønnsarter - Ansatte.
  • Lagt til sammendrag av maskintimer i inspektor på Godkjenningssiden.
  • Nå mulig å filtrere på aktivitet i Godkjenningssiden.

HMS/KS

  • Maksimal størrelse for et vedlegg i en RUH er økt til 16 mb (samme som for kvalitetsavvik).

Firmainnstillinger

  • Fikset feil med at noen sider i SmartDok hadde feil språk for brukere, samt ved endring av språk på en brukers profil ble ikke språket oppdatert.