Begrense prosjektsynlighet

Informasjon om hvordan man kan begrense prosjektsynligheten slik at enkelte brukere ser kun ett enkelt/noen prosjekt

Ved å opprette avdelinger har du mulighet til å knytte personer og prosjekter mot avdelingene, og dermed begrense prosjektsynligheten i SmartDok.

Når bør man bruke avdeling?
Dersom bedriften har ansatte i forskjellige avdelinger som jobber på forskjellige/adskilte prosjekter, er det naturlig å legge inn avdeling i SmartDok også.

 

Ansattes avdeling:

  • Gå til Firmainstillinger --> Avdeling --> Legg til avdeling 
  • Gå så til Firmainstillinger --> Brukeroversikt --> klikk på ønsket ansatt .

I bildet som åpnes til venstre velger du Roller og tilhørighet. Her velger du hvilken avdeling den ansatte skal tilhøre. Ansatte som ikke tilhører noen avdeling kan føre timer på alle aktive prosjekt i ditt firma. 

Du kan enkelt fjerne/bytte avdeling både på personer og prosjekter i ettertid.

Prosjektets avdeling:

  • Gå deretter til Prosjekter --> Prosjektoversikt --> Trykk på linjen for prosjektet for å få opp detlajer på prosjektet -> Se felt for Avdeling under Prosjekt informasjon.
    avdeling

OBS! 
Et prosjekt kan tilhøre flere / alle avdelinger, en ansatt kan kun tilhøre en avdeling.

 


Administrator har tilgang til alle prosjekter.

Denne hjelpevideoen viser deg hvordan du oppretter avdeling i SmartDok

For generell informasjon om avdelinger se her

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.