Avdelinger i SmartDok

En generell beskrivelse av avdelinger og hvordan det fungerer.

En avdeling består av:

  • Et navn
  • Et avdelingsnummer (alfanumeriske tegn)
  • Og et felt som forteller om avdelingen er aktiv eller ikke

Slette avdeling

  • man kan kun slette en avdeling som ikke har noe knyttet til seg (prosjekter/ansatte)

En avdeling i SmartDok kan knyttes til:

  • Ansatte/brukere
    • En person kan knyttes til 0 eller 1 avdeling
    • En person som er knyttet til 1 avdeling får opp prosjekter som er knyttet til denne avdeling pluss de prosjekter som ikke har avdeling
    • En person som ikke er knyttet til en avdeling får opp alle prosjekter
  • Prosjekt
    • Et prosjekt kan knyttes til 0, 1 eller flere avdelinger
  • Mulige framtidige utvidelser
    • Kunne knytte avdeling mot lønnsarter/tillegg/diett, maskiner, arbeidsbeskrivelser 

 

Informasjon om hvordan man kan begrense prosjektsynlighet finner du her

 

For ytterlige spørsmål kan du sende inn sak til vår supportavdeling eller ringe 90 40 33 33.