Avdelinger i SmartDok

En generell beskrivelse av avdelinger og hvordan det fungerer.

Avdelinger i SmartDok kan brukes for å avgrense listen med prosjekter som de ansatte ser når de skal registrere timer.

En avdeling består av:

  • Et navn
  • Et avdelingsnummer (alfanumeriske tegn)
  • Og et felt som forteller om avdelingen er aktiv eller ikke

Slette avdeling

  • man kan kun slette en avdeling som ikke har noe knyttet til seg (prosjekter/ansatte)

En avdeling i SmartDok kan knyttes til:

  • Ansatte/brukere
    • En person kan knyttes til 0 eller 1 avdeling
    • En person som er knyttet til 1 avdeling får opp prosjekter som er knyttet til denne avdeling pluss de prosjekter som ikke har avdeling når de skal registrere timer
    • En person som ikke er knyttet til en avdeling får opp alle prosjekter når de skal registrere timer
  • Prosjekt
    • Et prosjekt kan knyttes til 0, 1 eller flere avdelinger

Informasjon om hvordan man kan begrense prosjektsynlighet finner du her

Hjelpevideo finner du her

 

For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.