Avdelinger i SmartDok

Hvordan fungerer avdelinger i SmartDok?

Avdelinger i SmartDok brukes for å avgrense prosjektlisten som ansatte ser når de skal registrere timer. Dette gjør det enklere å administrere prosjektsynlighet basert på avdelingstilhørighet.

Hva består en avdeling av?

  • Navn: Navnet på avdelingen.
  • Avdelingsnummer: Kan inneholde både bokstaver og tall (alfanumeriske tegn).
  • Status: Felt som angir om avdelingen er aktiv eller inaktiv.

Slette en avdeling

En avdeling kan kun slettes dersom den ikke har tilknyttede prosjekter eller ansatte.

Tilknytning til ansatte og prosjekter

Ansatte/brukere:

  • En ansatt kan knyttes til én avdeling eller ingen.
  • Ansatte knyttet til en avdeling:
    • Får kun opp prosjekter tilknyttet denne avdelingen, samt prosjekter uten avdeling.
  • Ansatte uten avdeling:
    • Får opp alle prosjekter.

Prosjekter:

  • Et prosjekt kan knyttes til én eller flere avdelinger eller ingen.

Mer informasjon

  • Se hvordan du kan begrense prosjektsynlighet her.
  • Se hjelpevideo for bruk av avdelinger i SmartDok her.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.