Avdelinger i SmartDok
En generell beskrivelse av avdelinger og hvordan det fungerer.
Avdelinger i SmartDok kan brukes for å avgrense listen med prosjekter som de ansatte ser når de skal registrere timer.
En avdeling består av:
- Et navn
- Et avdelingsnummer (alfanumeriske tegn)
- Og et felt som forteller om avdelingen er aktiv eller ikke
Slette avdeling
- man kan kun slette en avdeling som ikke har noe knyttet til seg (prosjekter/ansatte)
En avdeling i SmartDok kan knyttes til:
- Ansatte/brukere
- En person kan knyttes til 0 eller 1 avdeling
- En person som er knyttet til 1 avdeling får opp prosjekter som er knyttet til denne avdeling pluss de prosjekter som ikke har avdeling når de skal registrere timer
- En person som ikke er knyttet til en avdeling får opp alle prosjekter når de skal registrere timer
- Prosjekt
- Et prosjekt kan knyttes til 0, 1 eller flere avdelinger
Informasjon om hvordan man kan begrense prosjektsynlighet finner du her
Hjelpevideo finner du her
For ytterlige spørsmål ta kontakt med Support HER.