Hvordan kan jeg korrigere feilregistreringer som har blitt overført til PowerOffice Go?
Hvis feil data har blitt synkronisert til PowerOffice Go via SmartDok, må feilene rettes opp i henhold til systemets krav før ny synkronisering. Følg veiledningen nedenfor for riktig fremgangsmåte.
Viktig informasjon
- Timelister som allerede er godkjent i PowerOffice må oppheves før endringer i SmartDok kan utføres.
- Timer som er lønnskjørt i PowerOffice kan ikke korrigeres.
Feilregistrering i maskintimer eller vareforbruk
- Gå til SmartDok og rett opp maskintimer eller vareforbruk.
- Start en ny synkronisering fra SmartDok.
- Kontroller at endringene har blitt korrekt overført til PowerOffice Go.
Merk:
- Når maskintimer eller varer er overført, kan kun timeantall og prosjekt/underprosjekt endres i SmartDok og synkroniseres på nytt.
- Hvis maskintimer eller varer slettes i SmartDok, må bilaget reverseres manuelt i PowerOffice Go ved å opprette og bokføre et nytt bilag.
Feil i timeregistreringer
- Endre timeantallet i SmartDok.
- Start en ny synkronisering fra SmartDok.
- Sjekk at endringene er riktig overført til PowerOffice Go.
Merk:
- Etter synkronisering kan kun timeantallet endres.
- Endringer i prosjekt, aktivitet eller timetype vil føre til at en ny linje opprettes i PowerOffice.
- Hvis synkroniserte timer av-attesteres i SmartDok, vil dette ikke reflekteres i PowerOffice Go.
- For å fjerne en timeregistrering, sett timeantallet til 0 før ny synkronisering.
Feil i tillegg eller enhetstillegg
- For enhetstillegg, rediger eller sett antallet til 0 i SmartDok.
- Start en ny synkronisering fra SmartDok.
- Kontroller at oppdateringen er korrekt i PowerOffice Go.
Merk:
- For tillegg (avkrysningsboks) vil fjerning ikke reflekteres i PowerOffice Go, og må derfor oppdateres manuelt i PowerOffice.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Hvorfor feiler synkronisering via PowerOffice-integrasjon selv om det ikke er noen feilregistreringer?
Det kan være flere grunner til at en integrasjonssynkronisering feiler, selv om det ikke foreligger åpenbare feilregistreringer. Vi anbefaler å sjekke feilmeldingsloggen for nærmere informasjon om hva feilen kan skyldes.
Dersom du opplever problemer med overføring eller synkronisering via en av SmartDoks integrasjoner (f.eks. PowerOffice, Tripletex, Visma.net, Visma Payroll, Visma Financials, AutoReg, HMSreg, Autogear m.fl.), eller får konkrete feilmeldinger ved grunndatasynkronisering eller timeeksport, ta gjerne kontakt med Support for videre hjelp og feilsøking.
Feilsøking og support
Hvis synkroniseringen feiler:
- Sjekk synkroniseringsloggen i SmartDok for eventuelle feilmeldinger.
- Kontakt SmartDok Support for videre assistanse.
Kontakt for hjelp
Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.
Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.
Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.