Tilpasning av prosjekt-dashbordet

Hvordan tilpasse dashbordet på et prosjekt i SmartDok?

I SmartDok kan du tilpasse prosjektdashbordet med ulike widgets for å få bedre oversikt over prosjektets status og fremdrift. Her er en oversikt over hvilke widgets som er tilgjengelige.

Prosjektdashbord

Prosjektdashbordet er tilgjengelig for administratorer, samt for prosjektadministratorer og baser med tilgang til prosjektet.

  1. Gå inn i prosjektet og trykk på + Legg til widget nederst i høyre hjørne.
  2. Velg ønskede widgets som gir en rask oversikt over prosjektstatus.
    • Merk: Utvalget av widgets kan variere avhengig av hvilke moduler som er aktivert i deres konto.

  3. Tilpass plasseringen på widgetene ved å dra og slippe dem i ønsket rekkefølge.
  4. Hver widget har en valg-knapp nederst i venstre hjørne hvor du kan:
    • Skjule widgeten.
    • Tilpasse ytterligere (f.eks. velge spesifikke underprosjekter eller kilder for enkelte widgets).

Tilgjengelige widgets på prosjektdashbord

Standard widgets:

  • Prosjektsammendrag
    Viser en kort oppsummering av nøkkelinformasjon som timeforbruk, prosjektlokasjon, startdato og prosjektroller (prosjektleder, oppdragsgiver, HMS- og kvalitetsansvarlig).
  • Mine oppgaver
    Lar deg registrere og følge opp egne oppgaver knyttet til prosjektet. Fullførte oppgaver kan merkes som gjennomført.
  • Vær
    Viser værforholdene for prosjektets lokasjon eller en egendefinert lokasjon.
  • Nyheter

    Her vises siste innlegg fra infotavlen – både fra egen bedrift og SmartDok.

Modulavhengige widgets:

  • Mannskapsliste for prosjektet

    Gir sanntidsoversikt over hvem som er registrert inn på prosjektet og eventuelle utløpte HMS-kort.

  • RUH

    Viser status på innsendte RUH-rapporter fordelt på ubehandlede, åpne og lukkede hendelser.

  • Kvalitetsavvik

    Viser status på registrerte kvalitetsavvik, inkludert hvilke som er ubehandlet, åpne eller lukket.

  • Bilder

    Viser det sist innsendte bildet som er registrert på prosjektet.

  • Nøkkeltall: Timer

    Gir en oversikt over antall timer, fravær og gjennomsnittlig forsinkelse på registrering.

  • Budsjett – Status

    Viser status for prosjektets budsjett basert på det som er definert i prosjektdetaljene.

  • Fakturering – Status
    Viser oversikt over hva som er fakturert og gjenstående fakturering for prosjektet.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.