Q4 Oktober–Desember 2024

Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.

Uke 51:

HMS/KS

  • "Konverter til Kvalitetsavvik"-knapp vil ikke lenger vises om ikke Kvalitetsavvik-oppsettet er fullført.
  • Lansering av ny RUH-oversikt. Viktige oppdateringer er bla. at "Registrer RUH" menypunkt fjernes og ny RUH må opprettes i oversikten, og lagt til mulighet for å søke på RUH id og tittel på RUH. Samme tilganger og rettigheter gjelder for de forskjellige rollene.
  • Fikset feil med at bas-rollen ikke fikk opp resultater i RUH-oversikten.

Timemodulen

  • Lagt til nye kolonner for totalt antall timer og timer til lønn i Timerapporten og Godkjenning 2.0.
  • Lagt til mulighet for å bytte mellom ny og gammel godkjenningsside via link.
  • Fikset feil med at felt for klokkeslett ikke ble helt korrekt ved redigering av flere registreringer om gangen.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at enkelte felt ikke ble lagret ved oppretting av ny maskin.

Prosjekter/kunder

  • Lagt til ny PDF for UE-kode på underprosjekt.
  • Fikset feil med at underprosjekt-oversikten var tom når det var gjort enkelte filtreringer.

 

Uke 50:

HMS/KS

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å avbryte innsending av et skjema.
  • Lagt til at firmanavn er synlig under signaturfelt når det gjelder ekstern deltaker.

Timemodulen

  • Lagt til mulighet for å opprette ny timeregistrering i Godkjenning 2.0. Kun mulig for administrator.
  • Lagt til sum av timer tatt ut av TimeKonto i oversikten i Godkjenning 2.0.
  • I kalendervisningen i Godkjenning 2.0. er det lagt til forskjellige farger for timeregistrering og fraværsregistrering.
  • Fikset feil med at ingen resultater ble vist ved valg av periode i Godkjenning 2.0.

Maskinmodulen

  • Fikset feil med at maskinstatus var feil i maskinoversikten.
  • Ved oppretting av maskin skal et ikke være mulig å taste inn flere enn 50 tegn - maks antall tegn i et maskinnavn er 50.

Rapporter

  • Fikset feil med at summering i timerapporten og maskintimerapporten ikke ble oppdatert ved endring av periode.

Firmainnstillinger

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å fjerne gammelt HMS-kort og lagre nytt på en bruker.

 

Uke 49:

HMS/KS
  • Fikset feil med at skjema vises to ganger i appen. Brukere må publisere ny versjon av skjema for at duplikatet skal forsvinne.
  • Fikset feil med at MEF-skjema ikke vises i appen, selv om skjema var tilkoblet prosjektet.
  • Lagt til mulighet for å hente ut beskrivelse, angår, i forhold til og årsak fra en Kvalitetsavvik-rapport via API.
  • Fikset feil med at bilder med for høy oppløsning ikke kunne sendes inn med RUH/Kvalitetsavvik.

Mannskapsliste

  • Lagt til ny feilmelding ved forsøk på å koble opp et ugyldig HMS-kort mot bruker.

Timemodulen

  • Lagt til mulighet for å konvertere fraværsregistrering til timeregistrering og omvendt i Godkjenning 2.0. Registreringen kan ikke være godkjent og låst.

 

Uke 48:

Maskinmodulen

  • Lagt til mulighet for filtrering på avdeling i maskinoversikten. 

Prosjekter/kunder

  • Lagt til kolonner for "sist oppdatert" og "oppdatert av" i prosjektoversikten.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å filtrere på kunder i prosjektoversikten.

HMS/KS

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å filtrere på dato når til/fra dato var samme i innsendte skjema.

 

Uke 47:

Maskinmodulen

  • Lagt til kolonne for internnummer og filter for internnummer i søkefelt i Drivstoff, Serviceintervaller og Maskinmerknader.

Prosjekter/kunder

  • Lagt til mulighet for å endre status på flere kunder om gangen i kundeoversikten.
  • Lagt til mulighet for å sortere på status og kommentarfelt i kundeoversikten.
  • Nytt felt for "dato opprettet" lagt til i kundeoversikten.

Timemodulen

  • Fikset feil med at pop-up vindu i "Registrer mine timer" var delvis avkuttet.

 

Uke 46:

Maskinmodulen

  • Fikset feil med status på serviceintervaller i maskinmodulen.
  • Fikset feil med at deaktiverte maskiner ble vist som symboler i stedet for navnet på maskinen.
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å endre maskin i en maskinmerknad.

Ressursplanleggeren

  • Fikset feil med at ressursplanleggeren ikke var synlig for prosjektadministrator og bas.

Timemodulen

  • Lagt til timekonto-saldo i sammendraget i Godkjenning 2.0.

Integrasjoner

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å fjerne markeringen på "inkluder tidligere eksporterte maskintimer" i Visma.net Financials integrasjonen.

Mannskapslister

  • Fikset feil med at det ikke var mulig å fjerne HMS-kort fra deaktiverte brukere.

Firmainnstillinger

  • Lagt til øye-ikon i alle passordfelt slik at man kan vise/skjule passord ved å klikke på ikonet.
  • Lagt til lagrede oppsett i sunshine-sider det manglet.

 

Uke 45: 

Maskinmodulen

  • Gamle menypunktet "Maskinoversikt" og "Ny maskin" er fjernet, og er erstattet med den nye Maskinoversikten. Link til disse vil ligge nederst i den nye Maskinoversikten dersom kunder foretrekker å bruke disse fremfor den nye.

Rapporter

  • Fikset feil med at summeringen i fakturagrunnlag blir 0 ved en negativ føring.
  • Fikset feil i Leverandørfaktura med at nedtrekksmenyen for underprosjekt er tom for de manuelt opprettede fakturaene, hvis de er redigert etter lagring.
  • Fikset feil med at "vis for faktura" tilbakestilles til standard hvis "Velg prosjekt per linje" er avkrysset i manuelt opprettede leverandørfakturaer. 

Timer

  • Nå mulig å redigere flere timeføringer på samme tid i Godkjenning 2.0, maks 50 om gangen.
  • På den nye godkjenningsiden kan man nå se gamle faner øverst.

Mannskapsliste

  • Fikset feil med at en del av siden blir blank når man henter ut rapport på Mannskapsliste.

 

Uke 44:

Maskinmodulen

  • Maskinmerknader og Drivstoff fjernes som egne menypunkt under Maskiner, blir flyttet til maskinoversikten.
  • Fikset feil med at "Standard" ikke er satt som standard for lagrede oppsett i den nye Maskinoversikten.
  • Fjernet gamle menypunkt under Maskiner, "Ny servivelinje" og "Servicelinjer". Det er fortsatt link til disse punktene på den nye siden dersom det er kunder som fortsatt vil benytte disse.
  • Lagt til en sjekkboks i maskinoversikten per maskin slik at man kan huke av for om maskinen er en ressurs eller ikke. Avmerkingen skal ikke være synlig dersom kunden ikke har Ressursplanlegger aktivert.

HMS/KS

  • Fikset feil med at excel-fil i en Dokumentsenter-håndbok ikke ble eksportert.

Rapporter

  • Lagt til underprosjekt i fakturagrunnlag når det gjelder leverandørsfaktura.

Timer

  • I de nye Godkjenninssidene er det lagt til Varer og Transport som vises i oversikten.

Prosjekter/kunder

  • Med rollene Prosjektadministrator eller Bas skal de kunne se vareregistrering på prosjektene sine.



Uke 43:

Maskinmodulen

  • Lansert NY Maskinoversikt, Serviceintervall og Verktøyoversikt.
  • Fikset feil med at oversettelse i kolonne i maskinoversikten er på norsk, selv om språket er satt til svensk eller engelsk.
  • Lagt til manglende kolonne i betaversjon av den nye Maskinoversikten "Odometer".

Prosjekter/kunder

  • Lagt til ny widget i Prosjektets dashbord "Tidsforbruk". Les mer om hvordan tilpasse dashbordet (widgets) HER. 

HMS/KS

  • Fikset feil med at varsel om tidsfrist for lukking av RUH/avvik ble sendt ut på mail, selv om avviket allerede var lukket.
  • Fikset feil med at ikon for håndbok i Dokumentsenter ikke forsvant selv om håndboka og innholdet var blitt slettet.

Integrasjoner

  • Ny sjekkboks er lagt til i integrasjonsoppsettet til POGO som gjør det mulig å hoppe over lukkede prosjekt ved synk.
  • Autoreg integrasjonen: Nå mulig å skjule minstepris og startpris i faktura til pdf.

Mannskapsliste

  • Fikset manglende mulighet for å slette/fjerne HMS-kort.
  • Fikset feil med at tabell i "Rapportinnsyn (ekstern)" flytter seg ved utsending av nytt passord til ekstern bruker.

Kompetanse

  • Lagt til ny kompetanse: Sikker bruk av diisocyanater. 

Rapporter

  • Lagt til ekstern fakturanummer i tabellen for leverandørsfaktura, nå også mulig å se faktura linjer og underprosjekt i tabellen.

 

Uke 42:

HMS/KS

  • Fikset feil med at Alvorlighetsgrad-filteret på Rapporter-fanen for RUH ikke viser noe. 
  • Fikset feil med at siden kuttes når man er inne på SmartMER --> Bilder på web. 
  • Fikset feilmelding som kommer opp i håndbok "Cannot read properties of null".
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å sende kopie e-postvarsel på innsendt skjema dersom en av e-postene inneholdt spesialtegn eller "æøå".

Mannskapsliste

  • Fikset feilmelding som dukker opp ved endring av HMS-kortnummer. 

Integrasjoner 

  • Fikset feil med PowerOffice-integrasjonen: Prosjektnummer dupliseres i prosjektnavn hvis alternativet for å inkludere prosjektnummer i navn er satt.
  • Lagt til flere felt slik at man kan spesifisere hvilken lønnsart en tilleggs- og lønnstilleggsregel gjelder for.
  • Fikset feil i timeregler med at total arbeidende timer ikke sjekker lønns-ID når arbeidstimer legges til.

Rapporter

  • Fikset feil med at man ikke fikk lagre leverandørsfaktura fra offentlig API.

 

Uke 41:

HMS/KS

  • Vi har fått ny layout i oppsettet for RUH og Kvalitetsavvik. 
  • Fikset feil i skjemaer med at tekstfelt var for stort, nå tilpasses feltet teksten som er skrevet inn.

Integrasjoner

  • Fikset dato/tid-problemer i Autoreg-integrasjonen. 

Kompetanse

  • Fikset feil med eksportering av kompetanse til PDF, om kompetansen inneholdt en PDF så ble siden tom.

Rapporter

  • Fikset feil med at det var samme tittel for ulike felt i Leverandørsfaktura.

Ressursplanlegger

  • Fikset feil i Ressursplanlegger med at nytt prosjekt ikke oppdateres i rullegardinmenyen.

Uke 40: 

HMS/KS

  • Lansering av endringer i RUH og Kvalitetsavvik, les mer om dette HER. 

Ressursplanlegger
  • Fikset feil med at Ressursplanleggeren ikke klarte å laste inn ressurser. 

Verktøymodulen

  • Fikset feilmelding "Server errorr" når man trykker "Vis alle" i Verktøy lokasjoner, gjaldt kun kunder som ikke hadde noen verktøy/lokasjoner lagt til.

Prosjekter/kunder

  • Fikset feil der dashbordet forsvinner dersom bruker klikker mellom widgetene.