Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.
Uke 45:
Maskinmodulen
- Gamle menypunktet "Maskinoversikt" og "Ny maskin" er fjernet, og er erstattet med den nye Maskinoversikten. Link til disse vil ligge nederst i den nye Maskinoversikten dersom kunder foretrekker å bruke disse fremfor den nye.
Rapporter
- Fikset feil med at summeringen i fakturagrunnlag blir 0 ved en negativ føring.
- Fikset feil i Leverandørfaktura med at nedtrekksmenyen for underprosjekt er tom for de manuelt opprettede fakturaene, hvis de er redigert etter lagring.
- Fikset feil med at "vis for faktura" tilbakestilles til standard hvis "Velg prosjekt per linje" er avkrysset i manuelt opprettede leverandørfakturaer.
Timer
- Nå mulig å redigere flere timeføringer på samme tid i Godkjenning 2.0, maks 50 om gangen.
- På den nye godkjenningsiden kan man nå se gamle faner øverst.
Mannskapsliste
- Fikset feil med at en del av siden blir blank når man henter ut rapport på Mannskapsliste.
Uke 44:
Maskinmodulen
- Maskinmerknader og Drivstoff fjernes som egne menypunkt under Maskiner, blir flyttet til maskinoversikten.
- Fikset feil med at "Standard" ikke er satt som standard for lagrede oppsett i den nye Maskinoversikten.
- Fjernet gamle menypunkt under Maskiner, "Ny servivelinje" og "Servicelinjer". Det er fortsatt link til disse punktene på den nye siden dersom det er kunder som fortsatt vil benytte disse.
- Lagt til en sjekkboks i maskinoversikten per maskin slik at man kan huke av for om maskinen er en ressurs eller ikke. Avmerkingen skal ikke være synlig dersom kunden ikke har Ressursplanlegger aktivert.
HMS/KS
- Fikset feil med at excel-fil i en Dokumentsenter-håndbok ikke ble eksportert.
Rapporter
- Lagt til underprosjekt i fakturagrunnlag når det gjelder leverandørsfaktura.
Timer
- I de nye Godkjenninssidene er det lagt til Varer og Transport som vises i oversikten.
Prosjekter/kunder
- Med rollene Prosjektadministrator eller Bas skal de kunne se vareregistrering på prosjektene sine.
Uke 43:
Maskinmodulen
- Lansert NY Maskinoversikt, Serviceintervall og Verktøyoversikt.
- Fikset feil med at oversettelse i kolonne i maskinoversikten er på norsk, selv om språket er satt til svensk eller engelsk.
- Lagt til manglende kolonne i betaversjon av den nye Maskinoversikten "Odometer".
Prosjekter/kunder
- Lagt til ny widget i Prosjektets dashbord "Tidsforbruk". Les mer om hvordan tilpasse dashbordet (widgets) HER.
HMS/KS
- Fikset feil med at varsel om tidsfrist for lukking av RUH/avvik ble sendt ut på mail, selv om avviket allerede var lukket.
- Fikset feil med at ikon for håndbok i Dokumentsenter ikke forsvant selv om håndboka og innholdet var blitt slettet.
Integrasjoner
- Ny sjekkboks er lagt til i integrasjonsoppsettet til POGO som gjør det mulig å hoppe over lukkede prosjekt ved synk.
- Autoreg integrasjonen: Nå mulig å skjule minstepris og startpris i faktura til pdf.
Mannskapsliste
- Fikset manglende mulighet for å slette/fjerne HMS-kort.
- Fikset feil med at tabell i "Rapportinnsyn (ekstern)" flytter seg ved utsending av nytt passord til ekstern bruker.
Kompetanse
- Lagt til ny kompetanse: Sikker bruk av diisocyanater.
Rapporter
- Lagt til ekstern fakturanummer i tabellen for leverandørsfaktura, nå også mulig å se faktura linjer og underprosjekt i tabellen.
Uke 42:
HMS/KS
- Fikset feil med at Alvorlighetsgrad-filteret på Rapporter-fanen for RUH ikke viser noe.
- Fikset feil med at siden kuttes når man er inne på SmartMER --> Bilder på web.
- Fikset feilmelding som kommer opp i håndbok "Cannot read properties of null".
- Fikset feil med at det ikke var mulig å sende kopie e-postvarsel på innsendt skjema dersom en av e-postene inneholdt spesialtegn eller "æøå".
Mannskapsliste
- Fikset feilmelding som dukker opp ved endring av HMS-kortnummer.
Integrasjoner
- Fikset feil med PowerOffice-integrasjonen: Prosjektnummer dupliseres i prosjektnavn hvis alternativet for å inkludere prosjektnummer i navn er satt.
- Lagt til flere felt slik at man kan spesifisere hvilken lønnsart en tilleggs- og lønnstilleggsregel gjelder for.
- Fikset feil i timeregler med at total arbeidende timer ikke sjekker lønns-ID når arbeidstimer legges til.
Rapporter
- Fikset feil med at man ikke fikk lagre leverandørsfaktura fra offentlig API.
Uke 41:
HMS/KS
- Vi har fått ny layout i oppsettet for RUH og Kvalitetsavvik.
- Fikset feil i skjemaer med at tekstfelt var for stort, nå tilpasses feltet teksten som er skrevet inn.
Integrasjoner
- Fikset dato/tid-problemer i Autoreg-integrasjonen.
Kompetanse
- Fikset feil med eksportering av kompetanse til PDF, om kompetansen inneholdt en PDF så ble siden tom.
Rapporter
- Fikset feil med at det var samme tittel for ulike felt i Leverandørsfaktura.
Ressursplanlegger
- Fikset feil i Ressursplanlegger med at nytt prosjekt ikke oppdateres i rullegardinmenyen.
Uke 40:
HMS/KS
- Lansering av endringer i RUH og Kvalitetsavvik, les mer om dette HER.
Ressursplanlegger
- Fikset feil med at Ressursplanleggeren ikke klarte å laste inn ressurser.
Verktøymodluen
- Fikset feilmelding "Server errorr" når man trykker "Vis alle" i Verktøy lokasjoner, gjaldt kun kunder som ikke hadde noen verktøy/lokasjoner lagt til.
Prosjekter/kunder
- Fikset feil der dashbordet forsvinner dersom bruker klikker mellom widgetene.