Q4 Oktober–Desember

Her listes de siste endringen i SmartDok, både på web og i app.

Uke 45: 

Maskinmodulen

  • Gamle menypunktet "Maskinoversikt" og "Ny maskin" er fjernet, og er erstattet med den nye Maskinoversikten. Link til disse vil ligge nederst i den nye Maskinoversikten dersom kunder foretrekker å bruke disse fremfor den nye.

Rapporter

  • Fikset feil med at summeringen i fakturagrunnlag blir 0 ved en negativ føring.
  • Fikset feil i Leverandørfaktura med at nedtrekksmenyen for underprosjekt er tom for de manuelt opprettede fakturaene, hvis de er redigert etter lagring.
  • Fikset feil med at "vis for faktura" tilbakestilles til standard hvis "Velg prosjekt per linje" er avkrysset i manuelt opprettede leverandørfakturaer. 

Timer

  • Nå mulig å redigere flere timeføringer på samme tid i Godkjenning 2.0, maks 50 om gangen.
  • På den nye godkjenningsiden kan man nå se gamle faner øverst.

Mannskapsliste

  • Fikset feil med at en del av siden blir blank når man henter ut rapport på Mannskapsliste.

 

Uke 44:

Maskinmodulen

  • Maskinmerknader og Drivstoff fjernes som egne menypunkt under Maskiner, blir flyttet til maskinoversikten.
  • Fikset feil med at "Standard" ikke er satt som standard for lagrede oppsett i den nye Maskinoversikten.
  • Fjernet gamle menypunkt under Maskiner, "Ny servivelinje" og "Servicelinjer". Det er fortsatt link til disse punktene på den nye siden dersom det er kunder som fortsatt vil benytte disse.
  • Lagt til en sjekkboks i maskinoversikten per maskin slik at man kan huke av for om maskinen er en ressurs eller ikke. Avmerkingen skal ikke være synlig dersom kunden ikke har Ressursplanlegger aktivert.

HMS/KS

  • Fikset feil med at excel-fil i en Dokumentsenter-håndbok ikke ble eksportert.

Rapporter

  • Lagt til underprosjekt i fakturagrunnlag når det gjelder leverandørsfaktura.

Timer

  • I de nye Godkjenninssidene er det lagt til Varer og Transport som vises i oversikten.

Prosjekter/kunder

  • Med rollene Prosjektadministrator eller Bas skal de kunne se vareregistrering på prosjektene sine.



Uke 43:

Maskinmodulen

  • Lansert NY Maskinoversikt, Serviceintervall og Verktøyoversikt.
  • Fikset feil med at oversettelse i kolonne i maskinoversikten er på norsk, selv om språket er satt til svensk eller engelsk.
  • Lagt til manglende kolonne i betaversjon av den nye Maskinoversikten "Odometer".

Prosjekter/kunder

  • Lagt til ny widget i Prosjektets dashbord "Tidsforbruk". Les mer om hvordan tilpasse dashbordet (widgets) HER. 

HMS/KS

  • Fikset feil med at varsel om tidsfrist for lukking av RUH/avvik ble sendt ut på mail, selv om avviket allerede var lukket.
  • Fikset feil med at ikon for håndbok i Dokumentsenter ikke forsvant selv om håndboka og innholdet var blitt slettet.

Integrasjoner

  • Ny sjekkboks er lagt til i integrasjonsoppsettet til POGO som gjør det mulig å hoppe over lukkede prosjekt ved synk.
  • Autoreg integrasjonen: Nå mulig å skjule minstepris og startpris i faktura til pdf.

Mannskapsliste

  • Fikset manglende mulighet for å slette/fjerne HMS-kort.
  • Fikset feil med at tabell i "Rapportinnsyn (ekstern)" flytter seg ved utsending av nytt passord til ekstern bruker.

Kompetanse

  • Lagt til ny kompetanse: Sikker bruk av diisocyanater. 

Rapporter

  • Lagt til ekstern fakturanummer i tabellen for leverandørsfaktura, nå også mulig å se faktura linjer og underprosjekt i tabellen.

 

Uke 42:

HMS/KS

  • Fikset feil med at Alvorlighetsgrad-filteret på Rapporter-fanen for RUH ikke viser noe. 
  • Fikset feil med at siden kuttes når man er inne på SmartMER --> Bilder på web. 
  • Fikset feilmelding som kommer opp i håndbok "Cannot read properties of null".
  • Fikset feil med at det ikke var mulig å sende kopie e-postvarsel på innsendt skjema dersom en av e-postene inneholdt spesialtegn eller "æøå".

Mannskapsliste

  • Fikset feilmelding som dukker opp ved endring av HMS-kortnummer. 

Integrasjoner 

  • Fikset feil med PowerOffice-integrasjonen: Prosjektnummer dupliseres i prosjektnavn hvis alternativet for å inkludere prosjektnummer i navn er satt.
  • Lagt til flere felt slik at man kan spesifisere hvilken lønnsart en tilleggs- og lønnstilleggsregel gjelder for.
  • Fikset feil i timeregler med at total arbeidende timer ikke sjekker lønns-ID når arbeidstimer legges til.

Rapporter

  • Fikset feil med at man ikke fikk lagre leverandørsfaktura fra offentlig API.

 

Uke 41:

HMS/KS

  • Vi har fått ny layout i oppsettet for RUH og Kvalitetsavvik. 
  • Fikset feil i skjemaer med at tekstfelt var for stort, nå tilpasses feltet teksten som er skrevet inn.

Integrasjoner

  • Fikset dato/tid-problemer i Autoreg-integrasjonen. 

Kompetanse

  • Fikset feil med eksportering av kompetanse til PDF, om kompetansen inneholdt en PDF så ble siden tom.

Rapporter

  • Fikset feil med at det var samme tittel for ulike felt i Leverandørsfaktura.

Ressursplanlegger

  • Fikset feil i Ressursplanlegger med at nytt prosjekt ikke oppdateres i rullegardinmenyen.

Uke 40: 

HMS/KS

  • Lansering av endringer i RUH og Kvalitetsavvik, les mer om dette HER. 

Ressursplanlegger
  • Fikset feil med at Ressursplanleggeren ikke klarte å laste inn ressurser. 

Verktøymodluen

  • Fikset feilmelding "Server errorr" når man trykker "Vis alle" i Verktøy lokasjoner, gjaldt kun kunder som ikke hadde noen verktøy/lokasjoner lagt til.

Prosjekter/kunder

  • Fikset feil der dashbordet forsvinner dersom bruker klikker mellom widgetene.