1. Support
  2. HMS/KS
  3. Rapport for uønsket hendelse (RUH)

Avvise en RUH

Hvordan kan man avvise en RUH i SmartDok?

En RUH (Rapport om Uønsket Hendelse) kan avvises i SmartDok dersom den ikke lenger er relevant eller er innsendt ved en feil. Å avvise en RUH innebærer at den fjernes fra aktive lister, men den forblir lagret i systemet for sporbarhet.


Slik avviser du en RUH:

  1. Gå til HMS/KS / SmartMEF og naviger til RUH
  2. Finn og klikk på den aktuelle RUH-en som skal avvises.
  3. Klikk på de tre prikkene øverst i sidemenyen som vises.
  4. Velg alternativet "Avvis RUH".

Hva skjer etter at en RUH er avvist?

  • Den avviste RUH-en vil ikke lenger være synlig i de aktive listene.
  • Den som sendte inn RUH-en, vil motta en varsling om at den er avvist.
  • RUH-en slettes ikke fra systemet, og dens historikk og detaljer er fortsatt tilgjengelig for sporbarhet og dokumentasjon.

Viktige merknader:

  • Avvisning av RUH skal bare gjøres dersom det er tydelig at rapporten er feil eller ikke relevant.
  • En avvist RUH kan potensielt reaktiveres, avhengig av firmaets oppsett og prosedyrer.

Dette sikrer både ryddighet i registrene og opprettholder dokumentasjonens integritet.

 

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.