Tripletex

Feilmeldinger i Tripletex-integrasjonen

Hvilke kjente feilmeldinger kan oppstå i Tripletex–SmartDok-integrasjonen?

Prosjekt/Underprosjekt med nummer “XX” har tidligere ikke blitt synkronisert fra Tripletex

  • Årsaken: Prosjektet har ikke blitt koblet sammen mellom SmartDok (SD) og Tripletex (TT).
  • Løsning:
    1. Kjør en grunndata-synkronisering for å koble prosjektene.
    2. Husk! Prosjektnummer må være unikt i begge systemene.

Antallet kan ikke være null

  • Årsak: Et enhetstillegg har blitt registrert med antallet 0.
  • Løsning:
    1. Naviger til timegodkjenning i SmartDok.
    2. Finn og korriger de aktuelle timeføringene med enhetstillegg hvor antallet er 0.

Prosjekt “XX” har flere eksterne prosjektreferanser

  • Årsaken: Prosjektet har flere eksterne referanser i systemet. Denne feilmeldingen oppstår når et underprosjekt som er synkronisert til SmartDok flyttes på i Tripletex.
  • Løsning: Ta kontakt med SmartDok Support. 

“This Employee Token is for a user that is no longer allowed to log in”

  • Årsak: Brukeren som opprettet integrasjonsnøkkelen mangler nødvendige rettigheter i Tripletex.
  • Løsning:
    1. Gå til Tripletex → Ansatte.
    2. Hent ut en ny integrasjonsnøkkel for ønsket ansatt.
    3. Kopier nøkkelen.
    4. Gå til SmartDok → Integrasjon → Integrasjonsoppsett og lim inn den nye nøkkelen.

Brukertilgangen ‘’Det kan føres lønn, reiseregning, utlegg m.m. på bruker er ikke aktivert. 

  • Årsak: Brukertilgangen for å føre lønn, reiseregninger eller utlegg er ikke aktivert.

  • Løsning:
    1. Naviger til Tripletex → Selskap → Ansatte.
    2. Finn den aktuelle ansatte.
    3. Gå til Brukertilgang → Generelle tilganger.
    4. Aktiver innstillingen for lønn, reiseregninger eller utlegg.

Vi får ikke kostnadsført tillegg på prosjektene i Tripletex

  • Årsak: Feil som krever manuell håndtering.
  • Løsning: Ta kontakt med SmartDok Support. 

Ordrelinjen er ikke fakturerbar

  • Årsak: Ordrelinjen er ikke markert som fakturerbar.
  • Løsning:
    1. Gå til Tripletex → Prosjekt.
    2. Finn det aktuelle prosjektet.
    3. Naviger til Ordrelinjer.
    4. Marker ordrelinjene som fakturerbare.

Objektet er knyttet til en låst faktura

  • Årsak: Maskintimen eller vareforbruket som synkroniseres fra SmartDok til Tripletex blir en ordrelinje på prosjektet i Tripletex. Når ordrelinjen er lagt inn i en faktura i Tripletex blir denne låst for oppdatering fra SmartDok.
  • Løsning: Kontakt Tripletex Support. 

Too many calls to getorderlines

  • Årsak: Prosjektet det forsøkes å synkronisere vareforbruk eller maskintimer mot har for mange ordrelinjer på prosjektet i Tripletex. 
  • Løsning: Ta kontakt med SmartDok Support. 

Sequence contains more than one matching element

  • Årsak: Et eller flere underprosjekt har samme underprosjektnummer. Denne feilmeldingen kan også oppstå når prosjektet/underprosjektet har dupliserte prosjekt referanser.
  • Løsning: Ta kontakt med SmartDok Support. 

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Kan jeg løse feilen “Prosjekt ‘XX’ har flere eksterne prosjektreferanser” selv?
Nei, denne feilen krever hjelp fra SmartDok Support. Kontakt dem på telefon 90403333.

Hva gjør jeg om integrasjonsnøkkelen ikke fungerer?
Hent ut en ny nøkkel i Tripletex, og oppdater integrasjonsinnstillingene i SmartDok.

Kan jeg korrigere feil med antall 0 i SmartDok?
Ja, naviger til timegodkjenning og finn de aktuelle timeføringene med enhetstillegg der antallet er 0. Korriger dette manuelt.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.