PowerOffice

Feilmeldinger i PowerOffice-integrasjon

Hvordan løse vanlige feilmeldinger i PowerOffice-integrasjonen med SmartDok

Sales account Required

Årsak: Salgskonto mangler i PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Innstillinger → Fakturainnstillinger → Salgskonto.
  2. Sett en standard salgskonto.

Prosjektet finnes ikke i PowerOffice

Årsak: Timer føres mot et prosjekt i SmartDok som ikke eksisterer i PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Prosjektlisten.
  2. Sjekk at prosjektet eller underprosjektet finnes og har riktig prosjektnummer.
  3. Opprett prosjektet hvis det mangler.

Timeart med navn "xx" finnes ikke i PowerOffice

Årsak: Navnet på timearten i SmartDok er ikke identisk med PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Innstillinger → Timeinnstillinger → Timeart.
  2. Sjekk at timearten eksisterer og har et unikt navn.
  3. Dobbeltsjekk at navnet er identisk i begge systemer, inkludert mellomrom.

Input string was not in correct format

Årsak: En eller flere ansatte har bokstaver i ansattnummeret.

Løsning: Endre ansattnummeret slik at det kun inneholder tall.

This day is locked (Submitted or approved) and cannot be modified

Årsak: Perioden som forsøkes overført er låst eller godkjent i PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Timegodkjenning.
  2. Opphev godkjenning for den aktuelle perioden.

Request failed with status code 400 bad request

Årsak: Feil eller manglende API-nøkkel.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Innstillinger → Utvidelser.
  2. Opprett en ny API-nøkkel mot SmartDok og kopier nøkkelen.
  3. Gå til SmartDok → Integrasjon → Integrasjonsoppsett.
  4. Lim inn nøkkelen og lagre. Kjør deretter ny synkronisering.

One or more errors occurred

Årsak: Flere feil innenfor den synkroniserte perioden.

Løsning:

  1. Synkroniser periodevis, for eksempel uke for uke, prosjekt for prosjekt, eller bruker for bruker.
  2. Dette vil gi mer spesifikke feilmeldinger som kan løses enkeltvis.

Tillegg "xx" er låst i PowerOffice

Årsak: Perioden er overført, men ikke godkjent. Det er opprettet lønnsgrunnlag på tilleggene.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Rapporter → Importerte lønnsgrunnlag.
  2. Slett lønnsgrunnlaget.
  3. Gå til SmartDok og kjør ny timesynkronisering.

Produkt "xx" finnes ikke i PowerOffice

Årsak: Produktet eksisterer ikke i PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Produkter.
  2. Sjekk at produktet eksisterer.

Prosjektnummer finnes flere ganger i SmartDok

Årsak: Flere prosjekter eller underprosjekter har samme prosjektnummer i SmartDok.

Løsning:

  1. Gå til SmartDok → Prosjekt/Kunder → Prosjekt/kunde oversikten.
  2. Endre prosjektnummer slik at det er unikt.

This activity is no longer available for registration for this project

Årsak: Aktiviteten er ikke tilgjengelig på prosjektet i PowerOffice.

Løsning:

  1. Gå til PowerOffice → Meny → Prosjekter → Finn aktuelt prosjekt → Detaljer → Aktiviteter.
  2. Sørg for at alle relevante aktiviteter er tilgjengelige for prosjektet.

Kontakt for hjelp

Support
Har du spørsmål eller trenger hjelp? Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Ønsker du informasjon om funksjoner eller moduler vi tilbyr? Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon 

Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.