Kvalitetsavvik

Endre kvalitetsavvik til RUH

Hvordan endre innsendt kvalitetsavvik til RUH?

Hvis et innsendt kvalitetsavvik egentlig burde vært registrert som et RUH (Rapport om uønsket hendelse), kan dette endres direkte i systemet. Dette gjør det enklere å sikre at hendelser behandles riktig.

Slik endrer du et kvalitetsavvik til et RUH

  1. Gå til HMS/KS eller SmartMEF.

  2. Velg Kvalitetsavvik i menyen.

  3. Finn ønsket avvik i oversikten.

  4. Klikk på det aktuelle kvalitetsavviket, og deretter på Mer-knappen i sidepanelet.
  5. Velg Konverter avvikstype.

  6. Bekreft at avviket skal konverteres til RUH.

Hva skjer ved konvertering?

Følgende informasjon blir overført til RUH-en:

  • Innsenders navn og dato/tid for innsending

  • Prosjekt og underprosjekt

  • Hendelsestidspunkt

  • Tittel

  • Posisjon (kart)

  • Vedlegg (bilder og dokumenter)

En ny saksbehandler blir automatisk tildelt i henhold til oppsettet for RUH.

Følgende informasjon må fylles ut på nytt:

  • Felter som er spesifikke for RUH (for eksempel type hendelse, alvorlighetsgrad eller skadepotensial)

Viktig å vite

  • Den opprinnelige kvalitetsavviksrapporten blir avvist.

  • Koblingen mellom rapportene loggføres i hendelsesloggen.

  • Begge rapportene vil vise referanse til hverandre via rapport-ID.

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Hva skjer med det opprinnelige kvalitetsavviket?
Det blir avvist, men koblingen til det nye RUH-et dokumenteres i hendelsesloggen.

Hvorfor må enkelte felt fylles ut på nytt?
Dette er nødvendig fordi RUH har egne felt som ikke finnes i kvalitetsavvik, som for eksempel beskrivelse av uønsket hendelse og skadepotensial.

Kontakt for hjelp

Support
Kontakt vår supportavdeling via dette skjemaet.

Salg
Kontakt vår salgsavdeling via dette skjemaet.

Telefon
Du kan også ringe oss på telefon: 90 40 33 33.